U prometnoj nesreći u Zagrebu stradao je prvi vozač električnih romobila u Hrvatskoj kojem je prednost oduzeo vozač automobila.
No istodobno postoji i zabrana o vožnji romobila cestama. Sve te nedoumice oko prometnih pravila vezana za romobile trebao bi donijeti novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama, no još ga nema.
'Vozač automobila nije vidio romobilistu u mraku'
Još jedna smrt na hrvatskim prometnicama, prva u kojoj je smrtno stradao vozač električnog romobila. Takva kategorija u zakonu ne postoji pa je službeno riječ o pješaku s romobilom.
"Jasno je propisano da se pješak ne smije ni zadržavati ni kretati kolnikom, da se na kolniku ne smije igrati, sanjkati, skijati, a između ostalog ne smije se voziti ni s dječjim biciklom, koturaljkama, a i romobilom. Znači to jasno i nedvojbeno propisano zakonom", objasnio je Tihomir Drobec iz Službe za sigurnost cestovnog prometa PU zagrebačke
No, jasno i nedvojbeno je i da se prilikom dolaska do raskršće s prednošću prolaska može proći tek kad se vozač uvjeri da na cesti nema nikog. Iskusni sudski vještak Husinec kaže: "Jednostavno, vjerojatno vozač automobila nije vidio romobilistu u mraku".
Na sudu će se, kao i u slučajevima svih prometnih nezgoda, utvrđivati kojom su se brzinom kretali vozači i kakvi su bili vremenski uvjeti, ali i puno više.
"Kako je vozač romobila bio obučen, da li je imao odjeću koja je bila florescentna, dal' je imao tamnu odjeću, kada je vozač automobila mogao vidjeti automobilistu, kada je automobilista vidio njega", rekao je Husinec.
Iz udruge vozača električnih romobila pak kažu - najvažnije je čim prije zakonski odrediti kuda se mogu kretati, propisati obaveznu kacigu i maksimalnu brzinu.
"Zakon kao takav bi trebao čim prije biti donešen budući da je nacrt prijedloga zakona bio u e savjetovanju još od srpnja. Ono što je potrebno je poslat ga u zakonsku proceduru i donijet zakon", tvrdi Mihal Jacić, iz Hrvatske udruge vozača električnih romobila.
U Hrvatskoj ima 20.000 električnih romobila, a polovina ih je u Zagrebu. U njemu je od početka 2019. do rujna ove godine bilo 80-tak nesreća u kojima su sudjelovali pješaci s romobilima.
"50 posto su ujedno i krivci za prometne nesreće dok u tim prometnim nesrećama dvadesetak tih pješaka s romobilima je zadobilo teške tjelesne ozljede", kaže Drobec.
Sve do sinoć kada je posljedica prvi put bila ugašen život.