Pruga je raščišćena, ali ne i okolnosti koje su dovele do nesreće. Sindikat strojovođa kaže da signalizacija nije bila ispravna. Kao dokaz iznose zapis iz putničkog vlaka.
"Sva tri signala do mjesta udara su bili neispravni u trenutku prometovanja putničkog vlaka. Strojovođa je rukovao tasterom 'vožnja po nalogu' iz čega proizlazi zaključak da je imao dozvolu da prolazi kroz crvena svjetla, kroz crveni signal", rekao je Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa.
Teretni vlak je iz Okučana krenuo u 21 sat i jednu minutu. Putnički 20 minuta kasnije. Teretni se kod Rajića zaustavlja u 21:17 minuta, a do sudara dolazi trinaest minuta kasnije.
"Ono što ostaje sigurno, da je osim možebitne odgovornosti strojovođe nesreća mogla biti spriječena pravovremenom reakcijom da su oni vidjeli da je prošao već prvi crveni signal, to je bilo nekakvih 8-9 minuta prije udara", dodao je Petrović.
Sumnjaju i da je na teretnom vlaku uopće bilo kvara te prozivaju strojovođu za kojeg navode da je ranije bio osumnjičen za nezakonite radnje.
"To je čovjek koji je izgubio zdravstvenu sposobnost trajno po drugostepenoj komisiji HZZO-o, kada je jednom izgubiš nema Boga da je opet dobiješ", rekao je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
Pa postavljaju pitanje kako ju je opet ishodio. Na njihove prozivke reagirala je tvrtka u kojoj je strojovođa zaposlen.
"On je naš zaposlenik od travnja ove godine i ima sve važeće propisane dokumente koji mu omogućavaju da radi posao strojovođe", rekao je Petar Glavaš, član uprave i direktor tvrtke ENNA Transport.
Kako je stariji od 55 godina - liječnički pregled mora obaviti svake godine. Njihov strojovođa je, tvrde, vlak zaustavio zbog kvara na vagonu i jer je gubio brzinu, a ne iz privatnih razloga. Sindikatu je upitno i vrijeme poziva i pitaju zašto je mimo procedure prvo zvao dispečera tvrtke za koju vozi, a ne HŽ-a.
"Nazvao je našeg dispečera koji je zvao prometnika iz Okučana koji mu se nije javio, pa je zvao u Vinkovce dispečeru koji je primio na znanje informaciju da se tu nalazi zaustavljeni vlak", rekao je Petar Glavaš, član uprave i direktor tvrtke ENNA transport.
Puno pitanja i za HŽ, ali bez odgovora.
"HŽ Infrastruktura neće komentirati navode Sindikata strojovođa Hrvatske. Sigurni smo da Sindikat strojovođa Hrvatske želi da se utvrdi istina, a to isto želi i HŽ Infrastruktura", priopćili su.
Iz ministarstva prometa poručuju - istraga traje, ne žele polemizirati s predstavnicima sindikata oko mogućih uzroka nesreće. Vlakovi bi na dionici Okučani – Novska trebali opet voziti za dan do dva.