o stravičnoj tragediji / Sudski vještak o nesreći: 'Ako nema tragova kočenja i zanašanja, vozač je zaspao'. Iskusni splitski vozač: 'Kolege s Kosova ‘deru‘ non stop'

Image
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL

Ovakve se nesreće, koje se dogode u ranim jutarnjim satima, dogode zbog toga što se ljudima spava, pogotovo ako voze cijelu noć, rekao je sudski vještak

26.7.2021.
8:17
Ivica Galovic/PIXSELL
VOYO logo

Strašna prometna nesreća kod Slavonskog Broda, u kojoj je poginulo najmanje deset osoba kad je autobus oko šest sati na autocesti A3 sletio s kolnika, podsjetila je na tragediju koja se početkom rujna 2008. godine dogodila u 6.45 na autocesti pokraj Gospića.

Riječ je o jednoj od najtežih nesreća u Hrvatskoj, a do nje je došlo kad je autobus koji je prevozio turiste iz Košica, iznenada pri velikoj brzini sletio s kolnika, probio zaštitnu ogradu i zabio se u betonsku konstrukciju nadvožnjaka. Poginulo je 14 ljudi, među kojima i vozač. Jedanaest putnika bilo je teško ozlijeđeno, a dvadeset lakše. Utvrđeno je da je uzrok nesreće bio umor vozača, piše Slobodna Dalmacija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uzroci nesreće kod Slavonskog Broda još se utvrđuju, ali neće biti nikakvo čudo ako se utvrdi da je autobus izletio s ceste zbog umora vozača.

Image
nakon stravične nesreće /

Prometni stručnjak: 'Dvojica vozača na tako dugoj ruti je premalo. Gleda se profit, a ne sigurnost'

Image
nakon stravične nesreće /

Prometni stručnjak: 'Dvojica vozača na tako dugoj ruti je premalo. Gleda se profit, a ne sigurnost'

"Ako se utvrdi da nema tragova kočenja i zanašanja na kolniku, onda je sto posto vozač zaspao ili zadrijemao. Ako nema tragova na kolniku, onda bi to isključilo i mogućnost da je možda pukla guma, jer da se to dogodilo, također bi moralo biti tragova na kolniku. Ovakve se nesreće, koje se dogode u ranim jutarnjim satima, dogode zbog toga što se ljudima spava, pogotovo ako voze cijelu noć", rekao je za Slobodnu Stanko Smodlaka, iskusni splitski stalni sudski vještak za strojeve, cestovni promet i motorna vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan dugogodišnji vozač autobusa iz Splita rekao je: "Kad su dva vozača, onda se pauze zbog umora vozača ne moraju raditi, samo jedan drugome predaju volan. Problem je ako su ti vozači dan prije odradili neku drugu vožnju, nisu imali odmor, nego ih je poslodavac odmah poslao na put prema Prištini. Znam da vozači, pogotovo s Kosova, "deru" non-stop i veliki im problem stvara to što ih na granicama drže po nekoliko sati, pa onda možda i krše neka pravila da bi na odredište stigli na vrijeme".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ZA ELISU
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo