U tragičnoj nesreći kod tunela Učke u utorak trojica putnika izgubili su živote, a vozaču se liječnici još uvijek bore za život.
Velikoj tragediji kumovala je brzina, vozač iz Bosne i Hercegovine stisnuo je papučicu te na izlazu iz tunela i u zavoju svom brzinom udario u prometnu signalizaciju, a potom i u dio otoka naplatne postaje.
Prizori nesreće su bili zastrašujući, svjedočili su to prvi koji su priskočili u pomoć. Bila je to jedna od najgorih nesreća koju su vatrogasci doživjeli na tom području.
"Silina je bila doslovno eksplozije. Izašli smo van i vidjeli razasute dijelove vozila i opreme. Odmah smo se opremili, izašli na intervenciju i pristupili unesrećenima", ispričao je za RTL Danas nakon nesreće zapovjednik Vatrogasnog dežurstva Bina Istre Damir Antić.
Dvojica putnika 37 i 27 godina, državljanina BiH, preminula su na licu mjesta, u riječkoj bolnici kasnije preminuo i 25-godišnji mladić iz Srbije, unatoč naporima liječnika.
Zašto se u tunelima događaju neke od možda najgorih tragedija na cesti pitali smo prometnog stručnjaka Gorana Husinca koji je komentirao i ovu tragediju u tunelu Učka. "Bio sam tamo zbog očevida sasvim druge nesreće, te sam od djelatnika doznao da su izmjerili kako su mladići prošli brzinom od 137 km/h. To znači da je vozio abnormalno brzo, a 'razbio' se kod znaka za ograničenje brzine od 40 km/h", priča Husinec. "Vidi se slika razbijenog auta i znak ograničenja brzine od 40. km/h. Tako razbiti auto nije moguće da se netko vozio brzinom prema ograničenjima", dodao je.
No prometni stručnjak otkrio nam zašto su nesreće u tunelima toliko strašne i što im najviše kumuje. Jedan detalj posebno je zanimljiv.
"Svaki tunel je sklizak sam po sebi jer tu ne pada kiša i ne ispire ga. A i svi ispušni plinovi automobila ostaju u tunelu, ne rasplinu se kao vani, a onda se pomiješaju s vlagom koje uvijek ima u tunelu i tako tvore sklisku površinu", rekao je. Ističe da je upravo zato u tunelima dozvoljena manja brzina. "Dodatno, u tunelu Učka sada su radovi i on je izuzetno sklizak. Kroz njega idu kamioni koji nose blato. Upravo je zato taj znak ograničenja od 40 km/h jer se tamo zaista ne može voziti brže. A što je vozač iz prometne tamo radio - to samo Bog zna", dodao je.
Prokomentirao je općenito ponašanje vozača te napomenuo da "samo treba voziti po pravilima i propisima, a sigurno ne 140 na sat". Naglašava da uvijek treba vjerovati stručnjacima koji određuju propise vožnje. "Svatko tko je normalan zna - ako je znak od 40, treba ga poštivati. Netko je te znakove postavio i treba im vjerovati. Nije ih postavio bez veze, taj čovjek je stručnjak i ima neki razlog za taj znak", zaključio je Husinec.
POGLEDAJTE VIDEO: Nesreća u blizini Splita. Školski kombi sletio s ceste, u njemu bila i djeca