Audi, koji se u utorak navečer svom silinom zabio u zaštitni betonski odbojnik na izlazu iz tunela Učka, neprepoznatljiv je. Dvije minute do 19 sati na mjestu su stradali državljani Bosne i Hercegovine od 27 i 37 godina.
"Silina je bila doslovno eksplozije. Izašli smo van i vidjeli razasute dijelove vozila i opreme. Odmah smo se opremili, izašli na intervenciju i pristupili unesrećenima", ispričao nam je zapovjednik Vatrogasnog dežurstva Bina Istre Damir Antić.
Četvorica vatrogasaca bila su udaljena 50 metara, a još toliko ih je odmah stiglo s riječke strane tunela. Zapovjedniku Damiru odmah je bilo jasno da se dogodila najteža nesreća u povijesti tunela.
"Vozač je bio u stanju šoka. Putnik iza vozača se žalio na bolove, isto je bio u stanju šoka. Nagledali smo se prometnih nezgoda, ali nas je šokirao sam prizor", prepričao je Antić.
Dvojicu preživjelih prebačeni su u riječki KBC u kritičnom stanju. Noćas su podvrgnuti kirurškim zahvatima, ali 25-godišnjak je jutros preminuo. Vozač je kritično, ali stabilno.
"Drugi muškarac od 27 godina još uvijek je živ. U kritičnom je stanju i liječi se u šok sobi, odnosno na odjelu intenzivnog liječenja Klinike za anesteziju. Još uvijek se borimo za njegov život", otkrila je liječnica Klinike za anesteziologiju i intenzivno liječenje KBC-a Rijeka Dijana Deša.
Posljednja teška nesreća u tunelu dogodila se prije 11 godina kada je jedna osoba poginula. Kroz Učku na godinu prođe 4 milijuna vozila i deset milijuna putnika, a sinoć se horor dogodio zbog brzine.
"Državljanin BiH (27) upravljao je automobilom iz smjera Rijeke, vozio je brzinom veće od dopuštene i prilikom izlaska iz tunela nije smanjio brzinu kretanja. U tom dijelu nalazi se zavoj udesno tako da je on izgubio nadzor", poručila je glasnogovornica Policijske uprave istarske Suzana Sokač.
U pet kilometara dugom tunelu signalizacija je jasna, a u zoni izlaska iz tunela ograničenje je 40.
"Oni su išli tolikom brzinom da nažalost nisu uspjeli napravit ovaj izlaz. Udarili su u betonski bik. Brzina koja god da je bila, koja je zaustavljena u nuli, znači nema amortizacije. Znate koje mogu biti posljedice", objašnjava Antić.
A posljedice su strašne. Tri obitelji zavijene su u crno dok četvrta strepi za život sina.