PRESUDA ZA SUDAR MIG-OVA NAD SLUNJEM: /

Piloti nisu krivi, prijetila im kazna do 12 godina zatvora

Image
Foto: PIXSELL
2.5.2017.
14:52
PIXSELL
VOYO logo

Ova nesreća dogodila se 23. rujna 2010. godine, a proces na Općinskom sudu u Karlovcu bio je zatvoren za javnost.

Trošelj je bio vođa grupe MIG-ova

Danas je objavljena nepravomoćna presuda kojom je sudsko vijeće zaključilo da ni Trošelj ni Kudlik nisu krivi za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti, za što im je prijetila i kazna do 12 godina zatvora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Optužnicom je Trošelju bilo stavljeno na teret da kao vođa grupe četiri borbena zrakoplova, te Kudlik kao dio tog tima, nisu upravljali prema Pravilniku o letenju zrakoplova i Pravilima o letenju Oružanih snaga. Zbog toga su, sumnjalo se doveli u opasnost život ljudi i imovinu većeg opsega.

Trošelja je navodno letio na način koji nije prije dogovoren i nije javljao manevre svojim pratiteljima. Manevar bez izvješćivanja istodobno je provodio i Kudlik iako nije vidio Trošelja. Zato je došlo do sudara u zraku i lansiranja rakete iz lansera desnog krila Kudlikova zrakoplova. Dijelovi te rakete ranili su Mariju Klipu koja je u polju nedaleko od kuće svoje majke Milke Šupice vadila krumpir. S otvorenim prijelomom lijeve nadlaktice susjed ju je odvezao u bolnicu u Ogulinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Loša obuka, loša komunikacija, loše vrijeme

Još tijekom istrage ovog slučaja na površinu su isplivale informacije o lošem sustavu obuke pilota i lošem tehničkom stanju zrakoplovstva. Tadašnji predsjednik istražnog povjerenstva pukovnik Goran Strmečki sudar aviona i greške pilota opravdavao je i lošim meteorološkim uvjetima.

Tijekom suđenja to su, međutim, potvrdili i vještaci. U njihovom zaključku, kako doznajemo, bilo je navedeno da je Trošelj doduše imao dovoljan broj sati naleta, no nije bio obučen za let u skupini od četiri aviona, niti je mogao biti vođa grupe. Ni Kudlik nije bio obučen za let u grupi u sastavu para, niti je imao zadovoljene uvijete da bude planiran u grupi od četiri aviona.

Vještaci su potvrdili i da je komunikacijska veza među zrakoplovima bila jako loša, a nisu bili ispunjeni ni meteorološki uvjeti za ovu vrstu letenja.

Kudilka i Trošelj su tog dana poletili iz baze u Puli, te letili do Slunja u sklopu 'Glavnog obučnog događaja HRZ i PZO 2010./2011. Nakon sudara uspjeli su se katapultirati, pa su prošli s lakšim ozlijedama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo