Međunarodni dan nestale djece /

Opasnosti virtualnog svijeta: Predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu

Image
Foto: Pixabay

Svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta

25.5.2020.
13:35
Pixabay
VOYO logo

U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece ove godine inicirana je kampanja #DontBeACatch-#NemojPostatiLovina, a kojoj se, uz 23 europske zemlje, aktivno pridružila i hrvatska policija.

Ovogodišnja kampanja usmjerena je na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a u cilju njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe (online grooming).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, kao i njihove roditelje o potencijalnim opasnostima virtualnog svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Međunarodni dan nestale djece /

Opasnost vreba i s interneta: Spriječimo da djeca budu žrtve otmice ili trgovine ljudima

Image
Međunarodni dan nestale djece /

Opasnost vreba i s interneta: Spriječimo da djeca budu žrtve otmice ili trgovine ljudima

U Ministarstvu unutarnjih poslova (MUP) ističu da je pogotovo sada u doba pandemije koronavirusa, kad djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama, potrebno osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitila od predatora.

Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. U MUP-u ističu da je stoga potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja.

Prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba, svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih.

Stoga MUP u kampanji #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot, daje savjete djeci i mladima da ostanu sigurni dok putuju prostranstvima virtualnog svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo