Međunarodni dan nestale djece / Opasnosti virtualnog svijeta: Predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu

Image
Foto: Pixabay

Svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta

25.5.2020.
13:35
Pixabay
VOYO logo

U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece ove godine inicirana je kampanja #DontBeACatch-#NemojPostatiLovina, a kojoj se, uz 23 europske zemlje, aktivno pridružila i hrvatska policija.

Ovogodišnja kampanja usmjerena je na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a u cilju njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe (online grooming).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, kao i njihove roditelje o potencijalnim opasnostima virtualnog svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Međunarodni dan nestale djece /

Opasnost vreba i s interneta: Spriječimo da djeca budu žrtve otmice ili trgovine ljudima

Image
Međunarodni dan nestale djece /

Opasnost vreba i s interneta: Spriječimo da djeca budu žrtve otmice ili trgovine ljudima

U Ministarstvu unutarnjih poslova (MUP) ističu da je pogotovo sada u doba pandemije koronavirusa, kad djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama, potrebno osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitila od predatora.

Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. U MUP-u ističu da je stoga potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba, svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih.

Stoga MUP u kampanji #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot, daje savjete djeci i mladima da ostanu sigurni dok putuju prostranstvima virtualnog svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo