NIZ TRAGEDIJA NA CESTAMA, LJUDI POSLJEDNJIH DANA UČESTALO GINU: /

'Krivac je uvijek brzina, ali za taj problem postoji rješenje'

Image

Prometni stručnjak Željko Marušić kaže kako je krivac uvijek - brzina, primarni ili sekundarni

20.4.2021.
17:17
VOYO logo

Niz strašnih prometnih nesreća u proteklih nekoliko dana dogodio se na hrvatskim cestama. U samo dva dana je na cestama poginulo šestoro ljudi. U blizini Nove Gradiške je u nedjelju poginuo 31-godišnji vozač koji je iza sebe ostavio snimku svoje vožnje brzinom od 186 kilometara na sat. Čovjek je doslovno snimio vlastitu smrt. Na videu je stiskao papučicu gasa i istovremeno držao mobitel usmjeren prema brzinomjeru.

U teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila jučer kod Rijeke smrtno je stradao 59-godišnji vozač osobnog vozila marke Fiat, riječkih registracijskih oznaka, dok je 18-godišnja putnica u istom vozilu teško ozlijeđena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Nel PavleticPIXSELL

19.04.2021., Cavle - Na drzavno cesti D3 izmedju Svilnog i Cavala prometna nesreca dvaju vozila. Jedna osoba poginula je na mjestu nesrece, dvije osobe su ozlijedjene.

Teško je ozlijeđen i 42-godišnji vozač osobnog vozila marke Ford, riječkih registracijskih oznaka, koji se kretao iz smjera Svilnog u smjeru Čavli. Prema dosad utvrđenom, vozač Forda je nepropisno pretjecao u zavoju te uslijed neprilagođene brzine prilikom vraćanja u svoju kolničku traku, izgubio nadzor nad vozilom i udario u zaštitnu metalnu ogradu i rub kolnika.

Image
SLAVONAC SNIMIO VLASTITU SMRT: /

Video postao 'krunski dokaz' - Vozio je 186 km/h, auto je ostao smrskan od siline udarca

Image
SLAVONAC SNIMIO VLASTITU SMRT: /

Video postao 'krunski dokaz' - Vozio je 186 km/h, auto je ostao smrskan od siline udarca

Poginuli kod Zadra, Zeline, Male Kapele...

Sinoć je oko 22 sata u mjestu Kožino kod Zadra došlo do teške prometne nesreće u kojoj su se sudarila dva vozila, pri čemu su poginule dvije osobe. Nesreća se dogodila kad se 18-godišnji vozač Mercedesa kretao kolnikom Ulice Put primorja (sporednom cestom) te dolaskom do raskrižja prošao pored prometnog znaka “obavezno zaustavljanje – stop”, ušao u navedeno raskrižje zadržavajući smjer kretanja, a da pritom iako je bio dužan, nije propustio sva vozila koja se kreću cestom na koju se uključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Jutros oko 8:20 kod Svetog Ivana Zeline poginulo je petogodišnje dijete, a majka i starije dijete su lakše ozlijeđeni. Prema policijskim informacijama, u naselju Tomaševec došlo je do slijetanja vozila s ceste.

Nekoliko sati kasnije, u tunelu Mala Kapela u prometnoj nesreći je poginula jedna osoba, a jedna je teško ozlijeđena. U nesreći su sudjelovala dva osobna automobila, a smrtno je stradao muškarac, dok je jedna osoba zadobila tjelesna ozljede.

Dodajmo ovome i divljanje vozača Mercedesa u ponedjeljak navečer u Zagrebu. Vozač je prebrzo ušao u zavoj te da je tom prilikom izgubio kontrolu nad autombilom pa se vozilom zabio u terasu restorana kod Autobusnog kolodvora. Ozlijeđeno je dvoje ljudi.

Prometni stručnjak: 'Brzina je najveći krivac'

Što se to događa na hrvatskim cestama i zašto su zaredale nesreće s teškim posljedicama? Za komentar ove situacije upitali smo prometnog stručnjaka Željka Marušića:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Brzina je uzrok svake tragične tragične prometne nesreće i to u udjelu od gotovo 100 posto, bilo primarno ili sekundarno. MUP to zna banalizirati pa procjenu smanjiti na 50 posto kako bi dao na važnosti Nacionalnom programu sigurnosti na cestama u kojem ima i dosta utopizma. Ono što je velik problem jest da se zbog marketinških probitaka, problem brzine gura u drugi plan", smatra Marušić.

Ističe kako se najviše moramo fokusirati na nadzor brzine te, što je još važnije, povećati izvjesnost kažnjavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Vozio je 186 km/h, a smio najviše 40'

Komentirajući nesreću kod Nove Gradiške, Marušić se osvrnuo na još jedan problem:

"Čovjek je vozio 186 km/h! Ljudi, inače, često brkaju najveću dopuštenu brzinu u idealnim uvjetima s brzinom koju je potrebno prilagoditi uvjetima na cesti. Uvjeti na toj cesti nisu bili idealni jer je ona bila mokra i skliska i na njoj se ne bi trebalo voziti brže od 40 km/h. Uzmemo li nesreću u Kožinu, ona se dogodila jer vozač nije stao na znak stop. I tu je brzina bila uzrok, možda ne primarni, ali svakako sekundarni."

Image
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL

18.04.2021., Zapolje - U Zapolju kod Nove Gradiske vozac (31) mercedesa zbog neprilagodjene brzine izgubio je nadzor nad vozilom i pri velikoj brzini sletio s ceste u odvodni kanal, udario u betonski kolni ulaz, potom pokosio drvenu banderu i ogradu obiteljske kuce. Poginuo je na licu mjesta. Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

BIZARNI DETALJI NESREĆE KOD RIJEKE: Ford se prevrtao i udario drugi auto: Poginuo vozač Fiata, a putnica (18) ozlijeđena

Marušić naglašava kako danas imamo tehničke mogućnosti boljeg nadzora prometa na cestama, a samim tim i kažnjavanja nesavjesnih vozača. :

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve se mora staviti pod nadzor, moramo povećati izvjesnost kažnjavanja i fokusirati se na brzinu."

'Voze (pre)brzo jer to mogu'

Kao probleme koji također mogu dovesti do strašnih nesreća, Marušić navodi i pospanost vozača, korištenje mobitele u vožnji kao i ispijanje alkohola prije sjedanja za volan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Edukacija važna, ali nadzor je još važniji. Hrvatski vozači često neće ludovati po cestama zemalja gdje je nadzor bolji. Također, imamo i pojavu da strani turisti kod kuće voze savjesno, a kod nas 'nagaze na gas' jer osjećaju da to mogu", zaključuje Marušić.

FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo