Skladgradnji, tvrtki Slavena Žužula, nakon gotovo sedam godina vraćen je dio novca što je bio blokiran na početku istrage malverzacija pri gradnji i bojenju tunela na autocesti Zagreb-Split.
Financijska vještačenja
Istraga je otvorena još 2009. godine kad je Županijski sud u Zagrebu na zahtjev tužiteljstva blokirao 22 milijuna kuna na računu Skladgradnje. Tada se vjerovalo da bi šteta što je učinjena državi potezima bivše uprave Hrvatskih autocesta mogla iznostiti upravo toliko.
No, nakon godina istrage tijekom koje su provedena i vještačenja utvrđeno je kako bi šteta mogla iznositi 17,7 milijuna kuna, pa je preostali iznos od 4,3 milijuna kuna trebalo vratiti Skladgradnji.
Slaven Žužul
Doduše, suđenje okrivljenima u ovom postupku u kojem se sumnja da je država na bojenju tunela Sveti Rok i Mala Kapela oštećena za 17,7 milijuna kuna još nije ni počelo. Tek nedavno podignuta je optužnica protiv tadašnjih čelnih ljudi HAC-a Jurice Prskala i Marija Lovrinčevića, te njihovih inženjera Gorana Legca i Željka Kandžije. Optuženi su i Slaven Žužul i njegova tvrtka.
Kad će početi suđenje?
Sumnja se da su Prskalo i Lovrinčević odobrili da se ranije dogovoreno bojenje tunela izdvoji iz ugovora s Konstruktorom i Hidroelektrom niskogradnjom ne bi li time pogodovali Skladgradnji i omogućili Žužulu da nezakonito zaradi.
Tijekom procesa koji bi mogao početi na jesen, ako optužnica bude potvrđena, bit će ključno rasvjetljavanje rokova izgradnje, ali i vrijednosti radova što ih je obavila Skladgradnja. O tome će u konačnici ovisiti i koliko će novca toj tvrtki biti oduzeto.
Lovrinčević (lijevo) i Prskalo (u sredini) tvrdili su da nisu krivi