"Nekada smo imali dogovor da udruženi izađemo na natječaj, a nekada je Konstruktor izlazio sam. No, sjećam se da mi je Kalmetin tajnik Zdravko Livaković rekao da nastojimo za gradnju cesta angažirati čim više podizvođača. Sam tadašnji premijer Ivo Sanader i ministar Božidar Kalmeta tražili su da neke poslove dobije i Skladgradnja. Imena ostalih tvrtki se ne sjećam, no znam da su inzistirali da ih bude čim više", izjavio je Željko Žderić, bivši direktor Konstruktora u svom svjedočenju na nastavku suđenja Kalmeti i suoptuženima za izvlačenje oko 21 milijun kuna iz cestarskih tvrtki.
Detalji USKOK-ove optužnice
Ovaj dio Žderićevog svjedočenja važan je zbog dijela optužnice prema kojoj se novac izvlačio preko napuhanih troškova radova na autocestama. Među ostalim, optužbe se odnose na izvlačenje novca na troškovima gradnju dionice autoceste Split-Ploče, te Šestanovac-Zagvozd i Zagvozd-Račva 2008. i 2009. kada su lažirani iznosi vantroškovničkih radova. Cestu su gradile tvrtke Viadukt, Konstruktor, Hidroelektra, Ceste Varaždin, Tehno Beton, Strabag i Osijek Koteks čiji su direktori, pojednostavljeno rečeno, uvećavali svoje račune ili naplaćivali neobavljene poslove, a potom novac izvlačili preko tvrtki Igora Premilovca. Jedna od njih bila je i češka tvrtka Remorker po kojoj je afera dobila ime. Premilovac je na samom početku suđenja to i priznao.
Žderić je pak danas govorio o naknadnim troškovima koji su se pojavili kod struganja tzv. ljutog krša, dijela zemlje koji je trebao biti uklonjen prije gradnje. Prema njegovim riječima, taj izdatak bio je cijelo vrijeme sporan u troškovniku.
"To se predviđenim troškovnikom nije moglo regulirati, jer se nije radilo o humusu, kao na primjer u Slavoniji, već kamenu dubokom i do pet metara", dodao je Žderić.
Na izravno pitanje samog Livakovića odgovorio je kako ga nikada nitko nije tražio da bilo što lažira u natječajima, niti je ikome dao mito. Pa tako ni Livakoviću.