Prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal pisao je kako je jučerašnjoj tragediji u Zagrebu kumovala velika brzina. Pritom, ističe on, ne treba pitati policiju o brzinama kojima motociklisti jure gradskim prometnicama. Dovoljno je slušati svjedočanstva stanara obližnjih zgrada i slučajnih prolaznika...
Više od 100 kilometara na sat jure motocikli već u prvom stupnju, a u trećem su nerijetko i na 200 km/h. Dinamika motocikla, koji je nakon udara u biciklista završio 150 metara dalje od mjesta nesreće, sugerira da je vozač jurio oko 150 km/h.
Istraga također treba utvrditi je li biciklist gurao ili voio bicikl preko raskrižja i je li prošao kroz crveno svjetlo, procijenivši da to može napraviti, jer nije vidio da mu itko dolazi u susret, sve dok mu nije "doletio" motor, smatra Marušić.
- 1. Kaznim zakonom treba definirati i propisati najteže i izravno pogibeljno kršenje propisa, iznad odredbe “obijesne vožnje”, koje se može tretirati “prometnim terorizmom”. Za to bi trebalo propisati izravno poništenje vozačke dozvole (12 kaznenih bodova), izravnu zatvorsku kaznu i oduzimanje vozila, bez obzira tko je vlasnik, kojeg je vozač, kao jutros, pretvorio u oružje za ubijanje.
- 2. Policija treba hitno unaprijediti metode i sredstva (opremu), u sustavnom, multidisciplinarnom postupku, kako bi bila u stanju hvatati i zaustavljati pomahnitale motocikliste koji teško, izravno ugrožavaju živote ostalih sudionika u prometu.
- 3. Integralni sustav videonadzora, uz sve ostale benefite, itekako bi disciplinirao takve prometne prijestupnike, pogotovo nakon pooštravanja kazni za najteže prekršaje i unapređenja pravosuđa.
- 4. Za motocikle snage veće od 50 kW (68 KS) treba uvesti dodatnu “osiguravateljsku trošarinu”, koja bi se izravno uplaćivala u fond za promicanje sigurnosti vožnje.
- 5. Treba pojačati kontrole pješaka i biciklista na pješačkim prijelazima, posebice na zabranjene prelaske preko crvenog svjetla, korištenje mobitela i slušalica te vožnju umjesto guranja bicikala, prenosi Autoportal.