Tu su informaciju potvrdili u Upravi Hrvatskih željeznica, gdje je također potvrđeno da Istražno povjerenstvo, ni nakon što je nekoliko puta produljen rok za okončanje istrage, uključujući i onaj prvobitni zakonski rok od 30 dana, još uvijek nije donijelo zaključke o uzrocima nesreće nagibnog vlaka "Regio Swinger ICE VT 605" njemačkog proizvođača Bombardier Transportation.
"Vlak nije pregledan, a neće ni biti jer su povjerenstvu istekli svi rokovi. No, HŽ plaća troškove čuvanja vlaka, te ako se u daljnjem procesu, službenoj istrazi, pokaže potreba za pregledom vlaka, to će biti omogućeno. HŽ nije odbio ponudu proizvođača Bombardiera da njegovi stručnjaci pregledaju vlak iz nesreće jer ponuda nikad nije ni zaprimljena", rekla je za Slobodnu Dalmaciju glasnogovornica HŽ-a Mihaela Tomurad-Sušac. Prema njenim riječima, pregled vlaka, ako do njega dođe, trebali bi obaviti neovisni stručnjaci, a ne proizvođač.
Splitski dnevnik ima nekoliko dokumenata koji potvrđuju da je Bombardier ipak ponudio HŽ-u pregled "vlaka smrti" iz Rudina. Riječ je o dokumentu od 24. ožujka 2010. koji je Istražnom povjerenstvu uputio Zvonko Pirić, direktor nabave HŽ − Infrastrukture.
U dokumentu se navodi da ponuda Bombardiera "sadrži pripremne radnje u tvornici Bombardier u Hennigsdorfu pokraj Berlina, dolazak njemačkih stručnjaka na željeznički depo u Solin, gdje se vlak nalazi, te obavljanje pregleda i analizu s izvješćem u Hennigsdorfu". Prema tom dokumentu, cijena ekspertize njemačkih stručnjaka iznosi 14.500 eura.
Ostaje nejasno zašto HŽ nije prihvatio ponudu Bombardiera, s obzirom na to da nema tehničke mogućnosti pregleda i održavanja nagibnih vlakova koje od 2004. ima u svojoj floti.
Vezani članci:
arti-201105160766006 arti-201103010902006 arti-201104120372006