Sve je više proizvođača koji kupcima nude prave cestovne rakete. Nakon najsvježijih primjeraka, američkog Saleena S7 i švedskog Koenigsegg CC-a, britanska tvrtka Ascari predstavila je i svojeg "konja za utrku"...
Ascari KZ-1, unatoč relativno malim dimenzijama, ima sve kvalitete rasnog superautomobila. Uostalom, ne kaže se uzalud "pravi otrov dolazi u malom pakovanju". O kakvom je "otrovu" riječ najbolje govori 520 KS, spremnih na svaki izazov. 5-litarski BMW-ov motor, koji se inače ugrađuje u model M5, stručnjaci Ascarija za ovu su priliku dodatno "našpanali". Tako moćni V8, smješten iza sjedala, sada razvija već spomenutih 520 "konja", uz najveći okretni moment od 550 Nm (za usporedbu, u BMW-u M5 ovaj agregat donosi "samo" 294 KS, uz okretni moment od 500 Nm)...
Dalje znate i sami... Dovoljno je pritisnuti sportski dizajniranu papučicu za gas i - uživati u "letu". Ako ste dovoljno samouvjereni (da ne kažemo ludi) i ustrajni, kazaljka brzinomjera "odlutat" će preko oznake 200. Naravno, riječ je o miljama. Preračunato u metrički sustav, riječ je o brzini preko 320 km/h. Strahovito ubrzanje od 0-100 km/h za samo 3.7 sekunde, moglo bi vam prouzročiti "trzajne ozljede".
S druge strane, cijena od 130 tisuća funti (oko 440 tisuća njemačkih maraka) prouzročit će "srčane tegobe". Možda će vam biti lakše ako vam kažemo kako su u cijenu uračunati satelitska navigacija, Recaro sjedala i klima uređaj (bez brige, nećete ga morati isključivati prigodom pretjecanja, automobil ionako ima dovoljno "daha"). To potvrđuje kako je KZ-1, za razliku od prethodnog Ascarijevog modela, trkaćeg Ecossea, ipak stvoren za cestovno uživanje.
Od ostalih zanimljivosti, spomenimo kako je karoserija izrađena od karbonskih vlakana, pa je težina vozila "zadržana" na samo 1100 kg. U ponudi će se naći izvedbe s šeststupanjskim ručnim "H" mjenjačem, ali i one sa sekvencijalnim - koji će iz džepa vlasnika "izvući" dodatnih 1200 funti.