štednja i rasipanje /

Apsurdi u HAC-u: dvaput plaćali istu opremu, a na sigurnosti vozača - štedjeli!

S kakvim će se sve problemima i apsurdima suočiti eventualni novi vlasnik HAC-ONC-a, najbolje pokazuje iduća priča. RTL otkriva kako se u tom poduzeću i dalje u vjetar bacaju deseci tisuća kuna na dvostruko plaćanje istih usluga dok se na sigurnosti štedi. Truli rasvjetni stupovi na koje prije godinu dana upozorio naš Ivan Vrdoljak i dalje stoje na autocesti A3.

22.4.2015.
22:38
VOYO logo

16-metarski truli rasvjetni stupovi već su se rušili na autocesti A3. A onaj kod Križa samo je jedan od 120 najopasnijih koji danas-sutra mogu pasti na kolnik. HAC za taj rizik zna gotovo godinu dana, no unatoč novim upozorenjima vlastitih službi koje objavljuje RTL Direkt, o tome da ih se hitno ukloni - to dosad nije učinjeno.

"Ovi potpuno korodirani stupovi mogu pod naletom vjetra pasti na autocestu na dvije kolničke trake, može doći do naleta jednog vozila na njega, može doći do lančanog sudara i do velikih ljudskih žrtava", rekao je GoranHusinec, stalni sudski vještak za cestovni promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema zadnjim internim dopisima, dotrajalih stupova ima ukupno 700 na području Okučana, Lučkog i Kutine. Nadležni se u priopćenju osvrću samo na manji broj njih.

"Za 48 stupova u čvoru Okučani koji su u najlošijem stanju odlučeno je da HAC-ONC provede postupak javne nabave za radove demontaže i montaže novih, radovi će započeti tijekom ovog mjeseca. HAC planira provesti postupak zamjene i ostalih 82 stupa tijekom ove godine", rekli su u HAC-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na isti problem s dotrajalim stupovima cestovne rasvjete RTL je upozoravao prije godinu dana. Odgovor nadležnih u HAC-u bio je da se na rješavanju tog problema radi. No očito je da se na sigurnosti cestovnog prometa u tom smislu i dalje štedi, dok se s druge strane novac nepotrebno troši.

Primjerice, na naš upit u HAC-ONC-u priznaju da su nedavno u vjetar bacili 28.000 kuna poreznih obveznika tako što su ugovorili satelitsko praćenje za 32 vozila u kojima je taj sustav već postojao. Profesor i član Nadzornog odbora HAC-a IvanDadić vjeruje da privatizacija HAC-ONC-a može stati na kraj apsurdima.

"Bez toga nema uravnoteženja bilance i proračuna. Radi sigurnosti prometa moramo napraviti sve da troškovi budu onoliki koliki moraju biti, ali da ne budu preveliki, da to hrvatsko društvo i građani mogu izdržati", rekao je.

Sindikatima je kriv ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U slučaju stupova, ako postoji neka krivica, ona svakako ide iz Ministarstva, tamo je prava adresa. A onda se ona prenosi na upravu HAC-a koja sluša te naloge i jasno onda HAC-ONC bez odobrenih sredstava ne može to rješavati", rekao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata MijatStanić.

Ono što HAC-ONC i dalje uspješno rješava jest kadroviranje. Uprava je nedavno proširena s dva na pet članova, navodno kako bi se bolje pripremila prodaja tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo