24 sata u vašem gradu - Zagreb

29.11.2000.
16:30
VOYO logo

Zagreb je jedinstvena mješavina kulturnog naslijeđa, nacionalnih vrijednosti, znamenitosti, i novih ideja i subkultura. U 24 sata može se iskusiti samo dio onoga što on jest. Ta reprezentativna i zanimljiva 24 sata koja će svatko pamtiti tekla bi ovako… Prvo mjesto koje bih ti pokazao je sam glavni gradski trg. Trg bana Josipa Jelačića, koji je centar i srce Zagreba. Na samom se trgu nalazi i restoran “A.G. Matoš”, mjesto kamo te vodim na ručak. Izbor jela je nenadmašan, a usluga i kvaliteta zavidni. Zatim te vodim na kratkotrajni izlet po zagrebačkom centru. Od trga krećemo prema zagrebačkoj Katedrali, ponosno visokoj građevini koja se svojom ljepotom svakome utiskuje u pamćenje. Dalje te vodim u Tkalču koja je navečer osobito prometna jer obiluje kafićima dobre reputacije, ali ja ću te odvesti u Belu. To je pivnica u punom smislu te riječi, nudi izvrsno točeno pivo i živu glazbu te duh zagrebačke prošlosti. Tu bismo mogli smočiti žedna grla da nastavimo kroz grad. Kroz jedan prolaz uz stepenice koji podsjeća na tunel (takvih prolazića ima jako puno po Gornjem gradu) te vodim u Radićevu. Iz Radićeve ulice skrećemo i prolazimo kroz Kamenita vrata koja su nekad bila vrata na bedemima oko Gornjega grada gdje smo sada. Vodim te do kule Lotrščak iz koje se svaki dan točno u 12 sati oglasi topovski pucanj dižući jata golubova u zrak i podsjećajući Zagrepčane da si provjere satove. Skoro će sumrak i mi silazimo Uspinjačom koja je najspecifičnije prijevozno sredstvo u Zagrebu. Kroz najdužu ulicu u gradu, Ilicu dolazimo opet na trg gdje sjedamo na tramvaj i vozimo se do Importanne Centra, trgovačkog centra europski suvremeno uređenog. Tu bismo s nogu mogli pojesti kakav fast food proizvod, pogledati (jako široku) ponudu u buticima i dućanima i krenuti dalje. Kroz pothodnik iznad kojeg se nalazi Glavni željeznički kolodvor (to je razlog te buke iznad tvoje glave dok hodamo) idemo do KSET-a, kluba pored Fakulteta elektrotehnike i računarstva. KSET je mjesto na kojem možeš čuti kvalitetne nove bendove ili još kvalitetnije afirmirane poznate bendove. Kratko ostajemo jer idemo natrag prema trgu, točnije u Teslinu ulicu gdje u Sublink cybercaffeu lagodno možeš popiti kavu i prosurfati Internetom ili pogledati da li imaš koji E-mail i sve to u vrlo ugodnom okruženju. Nakon Sublinka vrijeme je za noćnu zabavu. Sjedamo na tramvaj i vozimo se do Tvornice. Tvornica diše sa mladima i za mlade (ali ne i samo za mlade). Od House partyja preko Studija 54 gdje se možemo isplesati na vječno cool glazbu ‘70ih do raznih koncerata (npr. ljetos bend Bloodhound Gang) i alternativnih predstava uvijek imaš izbora. U Tvornici potrošimo dobar dio večeri/noći ali i obiđemo usput još i klub Praćka gdje se uglavnom praši dobar stari rock te skoknemo do BP kluba na malo jazza i zaletimo se do Big Blue-a gdje ćemo čuti vruhunski funk. Noćnim te tramvajem preko cijelog grada vodim do diskoteke The Best u kojoj možeš uživati (ako hoćeš) uz house, trance, techno i slične derivate elektronske glazbe. Malo ćemo protegnuti noge do Aquariusa diskoteke gdje možeš plesati do mile volje na raznoliku i kvalitetnu glazbu i već osjetiti kako je vrijeme neumoljivo prema našem pokušaju da Zagreb sažmemo na 24 sata. Za razbuđivanje možeš iskoristiti Jarun poznat kao zagrebačko more, a prostire se upravo kraj Aquariusa. Pošto nismo spavali, a cijelu noć smo trošili energiju, tramvajem se vozimo natrag prema centru na “punjenje baterija”. Za doručak nam treba nešto “jače” pa idemo na pizzu u “Dvojku”. I za kraj pošto nam naših 24 sata već polako ističu idemo na kavu na Gornji Grad u Tolkien’s House čiji je interijer uređen u skladu sa imenom najvećeg fantasy pisca. Dok se ti spremaš za odlazak ja ti pričam o mjestima koja nismo stigli posjetiti i dogovaramo termin za tvoj neizbježni povratak na “48 (ili više) sati u Zagrebu.

Saša Tomislav Mataić

Tekst se nastavlja ispod oglasa