"Kad je panika, svi radimo instinktivno, što je u pravilu krivo", objasnio je za Večernji listIvo Markanović, instruktor u AMC Centru za sigurnu vožnju u Mičevcu kraj Plesa u Zagrebu. Iako svi zamišljaju da se na treningu uči kako propustiti bakicu na pješačkom prijelazu, praksa je sasvim drugačija: cilj je treninga prepoznati i ne dovesti se u opasnu situaciju, a ako baš treba, znati kako je svladati.
Tako je simuliranjem klizanja stražnjeg kraja na modulu s pomičnom pločom instruktor objasnio što točno treba učiniti kad npr. automobil proklizava na skliskom terenu.
arti-201007270775006"Stisnuti kvačilo, brzinom munje smotati volan u stranu na koju je stražnji kraj kliznuo, pa ekspresno vrtiti u kontra smjeru", objasnio je Markanović.
Na treningu sigurne vožnje uči se i kako izbjeći nalet na kolonu, kakve opasnosti kriju tuneli, kako kočiti, što kad se automobil zanese... Inače, najčešća vrsta prometnih nesreća u Hrvatskoj je upravo slijetanje vozila s ceste.
"Poslije treninga, većina priznaje da su u AMC Centru dosta naučili i uvježbali. Nismo sami na cesti, a drugi sudionici u prometu možda nisu spremni kao mi, pa zbog njih nešto može poći po zlu. Uz to, vozači u autoškoli ne nauče baš sve, a bolje se s potencijalno opasnim situacijama prvo suočiti u potpuno sigurnom okruženju nego u stvarnoj situaciji na cesti", kazao je Mladen Jambrović, direktor sektora za edukaciju vozača za Večernjak.
Prethodni članci:
arti-201007270257006 arti-201003170155006 arti-201007270775006 arti-201006170401006 arti-201008090051006