"Jasno je da Volkswagen nije poštovao pravila i standarde, zbog čega su korisnici prevareni u pogledu performansi njihovih vozila, koja ona ustvari nisu ni imala", rekla je Martinez.
Podsjetimo, krajem rujna VW je priznao da je u 11 milijuna njihovih vozila širom svijeta ugrađen manipulativni software. Kada se sve zbroji, kazne za Dieselgate u raznim država svijeta se penju na vrtoglavih 18 milijardi dolara. A gdje je još trošak popravka ili zamjene "zaraženih" vozila, a sigurno će uslijediti i neke privatne tužbe razočaranih i prevarenih vlasnika vozila...
Kako piše Reuters, a prema pismu koje je VW poslao njemačkim vlastima, od 11 milijuna vozila širom svijeta, čak osam milijuna nalazi se u EU. Nadalje u pismu, ispod kojeg se između ostalih potpisao i glavni lobist u VW Thomas Steg, stoji kako je software ugrađen u modele sa 1.2, 1.6 i 2.0-litarskim motorima tipa EA 189.
U međuvremenu se nastavlja interna istraga u Volkswagenu, na temelju koje je do sada suspendirano više od deset inženjera. Ipak, istražitelji nisu našli nikakvih dokaza protiv glavna tri inženjera. S druge strane, na vidjelo su izašli dokazi o zaposlenicima koji su ugrađivali sporni software u dizel modele još od 2008. godine, a nakon što su shvatili da motor u čiji razvitak je uloženo puno novaca neće zadovoljiti standarde emisije ispušnih plinova.
Kako kažu u VW, istraga će trajati još nekoliko mjeseci, pa se očekuje još detalja...