U sedam godina Opel je plasirao više od milijun jedinica malog monovolumena Meriva. Danas kada je konkurencija oštra poput britve, Opel se s drugom generacijom Merive prihvatio još težeg zadataka.
Sa svojih 4,29 metara, nova Meriva temelje ima u potpuno novoj platformi čiji ovjes ima Zafirine dijelove. Takođe, međusovinski razmak je duži za 15mm, a širi su i prednji (39mm) i stražnji trag točkova (45mm) što znači da se sa Opelovim MPV ugodnije upravlja, a ostali putnici se udobnije voze.
Naime, nova Meriva je pravi šampion fleksibilnosti. Njen koncept vrata Flex Doors donosi niz prednosti kakav su samo genijalci mogli ''oživjeti''. Inženjeri su u obzir uzimali i koncept kliznog mehanizma, međutim u poređenju s ovim ''kontra'' nije tako efikasan.
Za razliku od klasičnih vrata (67 stupnjeva), koncept obrnutih vrata dopušta kut otvaranja od 84 stupnja, što je značajna razlika, posebno što je ulaz u vozilo prirodniji. Samo se treba naviknuti na otvaranja vrata u suprotnom smjeru od onog na koiji smo navikli. Također, sigurnost nije ugrožena, vrata se automatski zaključavaju iznad brzine od četiri km/h.
Isti koncept s manjom upotrebnom vrijednošću koriste Rolls Royce Phantom i Mazda RX-8, te djelomično Mini Clubman, s jednim stražnjim vratima. Opelovi inženjeri su počeli testirati navedeni sistem na prvoj Merivi još u veljači 2005.
Klasični testovi praktičnosti u redovnoj upotrebi su prepušteni Opelovim zaposlenicima, koji su u redovnoj eksploataciji napadnutoj iz svih obiteljskih potreba tijekom sedam dana tražili prednosti i mane. Pogađate, vrlo brzo svi su shvatili koliko prednosti donose vrata s obrnutim konceptom otvaranja.
Unutrašnjost je u kreirana uz poznati sistem Flex Space, koji je dodatno evoluirao. Stražnja klupa kliže odvojeno, a kao preklopljena čini potpuno ravnu podnicu, dok je prostor za pohranu manjih predmeta sadržajniji, zahvaljući konceptu prilagodljivih pretinaca - Flex Rail.
Srednji naslon je mobilan, te vozač određuje njegov položaj, a prazan prostor iskorištava po potrebi. Žene čak mogu iskoristiti ovu pregradu kako bi odložile torbu. Istovremeno, elektrificirana parking kočnica koja je standard, premještena je na centralnu konzolu kao i mjenjač, koji zajednički oslobađaju prostor u centralnom dijelu, te ujedno ergonomiju dižu na viši nivo.
Nova udobna prednja sjedišta koja imaju AGR certifikat (dodijeljeno od udruženja ''Akcija za zdrava leđa'') slične su strukture kao ona u Astri i Insigniji. Imaju najbolju upotrebnu vrijednost u klasi, s mogućnošću podešavanja 240 mm naprijed/natrag i 65 mm po visini.
Stručnjaci u Russelsheimu fokusirali su na downsize motora. Ponuda benzinskih agregata sastoji se od tri varijante nove generacije 1.4-litarske viševentilske izvedbe. No 1.4 litarski model sa 100 KS s početka ponude jedini je motor sa standardnim usisom zraka.
Ostala dva slanjaju se na turbo asistenciju. Uvodni turbak razvija 120 KS, premijerno se ugrađuje u Merivu i mijenja stari 1.6 sa 105 KS. Po potrošnji i emisiji CO2 napredovao je za 10% uz 15-postotno povećanje snage. Jača verzija 1.4T ima 140 KS i vrh je ponude. Snagu prensoi preko šestostupanjskog ručnog mjenjača.
U usporedbi s 1.8 motorom iz Merive prethodne generacije, novi 1.4 Turbo nudi 14-postotno povećanje okretnog momenta i 10-postotno smanjenje emisije CO2. Prilikom izlaska na tržište biti će dostupna dva dizelska motora. Motor s početka ponude je 1.3 CDTI snage 75 KS, a snažniji 1.7 CDTI snage 100 KS i 260 Nm okretnog momenta.
Kasnije tijekom godine ovoj će se ponudi pridružiti još tri dodatna dizelska motora: model ecoFLEX s niskom emisijom CO2 - 1.3 CDTI s 95 KS, te dvije nove varijante 1.7 CDTI motora, obje opremljene šestostupanjskim ručnim mjenjačem, snage 110 KS i 130 KS.
Po pitanju financija, nova Meriva 1.4 Selection cjenovno starta od 104.899 kuna, dok istoopremljeni dizel 1.3 CDTI stoji 132.984 kn.