Vozili smo Opel Merivu

Koncept 'kontra' vrata u autoindustriji je izumro 60-tih godina prošlog vijeka. Međutim, neki proizvođači ovaj raritet koriste i danas. Po uzoru na model Kadett iz 1938.

2.6.2010.
0:05
VOYO logo

U sedam godina Opel je plasirao više od milijun jedinica malog monovolumena Meriva. Danas kada je konkurencija oštra poput britve, Opel se s drugom generacijom Merive prihvatio još težeg zadataka.

Sa svojih 4,29 metara, nova Meriva temelje ima u potpuno novoj platformi čiji ovjes ima Zafirine dijelove. Takođe, međusovinski razmak je duži za 15mm, a širi su i prednji (39mm) i stražnji trag točkova (45mm) što znači da se sa Opelovim MPV ugodnije upravlja, a ostali putnici se udobnije voze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, nova Meriva je pravi šampion fleksibilnosti. Njen koncept vrata Flex Doors donosi niz prednosti kakav su samo genijalci mogli ''oživjeti''. Inženjeri su u obzir uzimali i koncept kliznog mehanizma, međutim u poređenju s ovim ''kontra'' nije tako efikasan.

Za razliku od klasičnih vrata (67 stupnjeva), koncept obrnutih vrata dopušta kut otvaranja od 84 stupnja, što je značajna razlika, posebno što je ulaz u vozilo prirodniji. Samo se treba naviknuti na otvaranja vrata u suprotnom smjeru od onog na koiji smo navikli. Također, sigurnost nije ugrožena, vrata se automatski zaključavaju iznad brzine od četiri km/h.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Isti koncept s manjom upotrebnom vrijednošću koriste Rolls Royce Phantom i Mazda RX-8, te djelomično Mini Clubman, s jednim stražnjim vratima. Opelovi inženjeri su počeli testirati navedeni sistem na prvoj Merivi još u veljači 2005.

Klasični testovi praktičnosti u redovnoj upotrebi su prepušteni Opelovim zaposlenicima, koji su u redovnoj eksploataciji napadnutoj iz svih obiteljskih potreba tijekom sedam dana tražili prednosti i mane. Pogađate, vrlo brzo svi su shvatili koliko prednosti donose vrata s obrnutim konceptom otvaranja.

Unutrašnjost je u kreirana uz poznati sistem Flex Space, koji je dodatno evoluirao. Stražnja klupa kliže odvojeno, a kao preklopljena čini potpuno ravnu podnicu, dok je prostor za pohranu manjih predmeta sadržajniji, zahvaljući konceptu prilagodljivih pretinaca - Flex Rail.

Srednji naslon je mobilan, te vozač određuje njegov položaj, a prazan prostor iskorištava po potrebi. Žene čak mogu iskoristiti ovu pregradu kako bi odložile torbu. Istovremeno, elektrificirana parking kočnica koja je standard, premještena je na centralnu konzolu kao i mjenjač, koji zajednički oslobađaju prostor u centralnom dijelu, te ujedno ergonomiju dižu na viši nivo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova udobna prednja sjedišta koja imaju AGR certifikat (dodijeljeno od udruženja ''Akcija za zdrava leđa'') slične su strukture kao ona u Astri i Insigniji. Imaju najbolju upotrebnu vrijednost u klasi, s mogućnošću podešavanja 240 mm naprijed/natrag i 65 mm po visini.

Stručnjaci u Russelsheimu fokusirali su na downsize motora. Ponuda benzinskih agregata sastoji se od tri varijante nove generacije 1.4-litarske viševentilske izvedbe. No 1.4 litarski model sa 100 KS s početka ponude jedini je motor sa standardnim usisom zraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostala dva slanjaju se na turbo asistenciju. Uvodni turbak razvija 120 KS, premijerno se ugrađuje u Merivu i mijenja stari 1.6 sa 105 KS. Po potrošnji i emisiji CO2 napredovao je za 10% uz 15-postotno povećanje snage. Jača verzija 1.4T ima 140 KS i vrh je ponude. Snagu prensoi preko šestostupanjskog ručnog mjenjača.

U usporedbi s 1.8 motorom iz Merive prethodne generacije, novi 1.4 Turbo nudi 14-postotno povećanje okretnog momenta i 10-postotno smanjenje emisije CO2. Prilikom izlaska na tržište biti će dostupna dva dizelska motora. Motor s početka ponude je 1.3 CDTI snage 75 KS, a snažniji 1.7 CDTI snage 100 KS i 260 Nm okretnog momenta.

Kasnije tijekom godine ovoj će se ponudi pridružiti još tri dodatna dizelska motora: model ecoFLEX s niskom emisijom CO2 - 1.3 CDTI s 95 KS, te dvije nove varijante 1.7 CDTI motora, obje opremljene šestostupanjskim ručnim mjenjačem, snage 110 KS i 130 KS.

Po pitanju financija, nova Meriva 1.4 Selection cjenovno starta od 104.899 kuna, dok istoopremljeni dizel 1.3 CDTI stoji 132.984 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo