Uporaba zimske opreme obvezujuća je za sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, a može biti obvezna na pojedinim cestama prije ili nakon tog razdoblja, ovisno o vremenskim uvjetima (snijeg, poledica).
Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5 tona podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače. Nije naodmet ponoviti i da je prije uključenja u promet vozač motornog vozila dužan očistiti zaleđena vjetrobranska stakla i ukloniti snijeg s vozila.
Zakon o sigurnosti prometa na cestama, točnije njegov članak 193., jasan je u definiciji zimskih uvjeta koje definira kao takve 'kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica' i kazni za ponašanje suprotno odlukama pa će se tako 'novčanom kaznom u iznosu od 700 kuna kazniti za prekršaj vozač ako upravlja vozilom suprotno odredbama ovoga članka'.
Službena internetska stranica Hrvatskog autokluba podsjeća na nužnost korištenja ispravnih guma 'jer već pri temperaturi nižoj od 7°C ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu koja imaju u uvjetima za koja su predviđena'.
'Ljetna guma', dodaje se, 'po snijegu gotovo da nema nikakve šanse, njome se produljuje zaustavni put što je vrlo opasno. Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.'