U njemu su se u Istočnoj Njemačkoj vozili visoki državni dužnosnici. Koristila ga je policija, a služio je i kao dostavno vozilo. Zvali su ga i istočni Audi, jer je bio prostraniji od Trabanta, još jednog simbola DDR-a, i pružao je nešto više opreme. Ime je dobio po dvorcu Wartburg u Eisenachu, gdje je i bila tvornica, a bio je poznat i po nadimku Wartburg Knight. Proizveden je u više od milijun primjeraka, a neke od njih još uvijek možete vidjeti na cestama.
Ispod poklopca se nalazio motor od 993 kubična centimetra, koji je bio uparen sa četverobrzinskim mjenjačem, a proizvodio je 50 KS. S takvim motorom Wartburg je mogao potegnuti i do 135 km/h.
Kabina je nudila dosta prostora za putnike, dok je prtljažnik bio dovoljno prostran i za duži put. Za to vrijeme kvaliteta izrade je bila korektna, svakako bolja od većine automobila iz Istočne Evrope, zbog čega je brzo postao popularan među kupcima širom istočne Evrope, a kasnije su ga izvozili i širom Europe.
Wartburg 353 je tri puta doživeo facelift, imao je tri karoserijske varijante, a mnogi ne znaju da je postojao u deluxe verziji koja je imala otvor na krovu, svjetla za maglu, a kao dodatna oprema nudio se alarm i centralna brava.
Kako je dvotaktni motor za rad koristio mješavinu benzina i specijalnog ulja koje se zajedno točilo u rezervoar tvornica je savjetovala vozačima da prije vožnje protresu rezervoar tako što će snažno zaljuljati zadnji dio vozila.
Kako bi bio potpuno jednostavan za održavanje, tvorci Wartburga odlučili su se za dvotaktni motor koji je imao samo sedam pokretnih dijelova – tri klipa, tri klipnjače i radilicu. Kočenje motorom nije bilo moguće, jer je postojao tzv. slobodni hod, pa pri usporavanju kotači nisu djelovali na motor.
Malo tko zna da Wartburg ima poveznica s BMW-om. Naime, jedan model bavarske limuzine nosio je ime Wartburg tridesetih godina prošlog stoljeća. Ime Wartburg ponovo je zaživjelo nakon rata, 1956. godine osnutkom tvornice Automobilwerk Eisenach koja je prvo počela proizvoditi model 311 koji se čak izvozio i u SAD u pick-up, roadster i limuzinskoj verziji. Prvi model zamijenio je 353, a njega je jedno kratko vrijeme naslijedio tek malo izmijenjeni 353 s blagim faceliftom i Volkswagenovim četverotaktnim 1,3-litrenim motorom koji se ugrađivao u Golf. Taj se model proizvodio do 1991. godine.
Wartburg je propao nakon ujedinjenja dvije Njemačke jer je uvođenjem marke kao jedinstvene valute njegova proizvodnja znatno poskupjela i više nije bio ni malo konkurentan što je uništilo daljnju proizvodnju tog automobila, no nije uništilo i tvornicu koju je kupio i modernizirao Opel i u njoj zadržao većinu radnika koji su sastavljali Wartburge.
Svojevremeno su se pojavile glasine kako bi Wartburg ponovo mogao oživjeti kao Opelov low-cost brand, poput Renaultove Dacie, no za sad je sve to samo ideja Opelove uprave koja se na taj korak još nije odlučila.