Sve je spremno za 2012.: Stižu Volvo plug-in hibridi

Volvo će početkom 2012. godine predstaviti nekoliko serijski proizvedenih plug-in hibridnih automobila.

2.12.2010.
23:58
VOYO logo

Za duža putovanja u igru će se uključivati i učinkoviti dizelski motor, a kombinirana autonomija kretanja iznosit će oko 1.200 km. Prosječna emisija ugljičnog dioksida bit će 49 g/km, a potrošnja goriva tek 1.9 litara na 100 prijeđenih kilometara.

Plug-in hibridi čine atraktivnu vrstu automobila jer nude najbolju kombinaciju električnog i konvencionalnog pogona, odnosno izuzetno nisku potrošnju i nižu razinu štetnih emisija CO2, te dobre performanse i veliku autonomiju kretanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina ljudi automobil koristi za kratke distance, do posla i nazad. To znači da će nadolazeći Volvo plug-in hibrid zadovoljiti potrebe prijevoza većine njih. Za duže distance aktivira se dizelski agregat, što ovom automobilu daje mogućnosti i autonomiju konvencionalnog dizelskog motora. Sudeći prema NEDC standardiziranom voznom ciklusu, emisija ugljičnog dioksida iz Volvo plug-in hibrida bit će manja od 50 g/km.

Električni je motor izuzetno učinkovit i troši jednu petinu energije klasičnog motora pogonjenog fosilnim gorivom. Volvo plug-in hibride će pokretati robustan električni motor koji se energijom snabdijeva iz litij-ionske baterije. Uz to, dodatni elektricitet se generira svaki put kada automobil zakoči.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baterija se može konvencionalno dopuniti preko standardne kućne utičnice, a za potpuno punjenje potrebno je pet sati. Elektricitet je kao gorivo osjetno jeftiniji od benzina i dizela, što rezultira niskim operativnim troškovima.

Radijus kretanja iznosit će oko 1.200 km, baš poput konvencionalnog dizelskog automobila. Samo na struju moći će se voziti do 50 km i u tom slučaju neće biti nikakvih štetnih emisija. Ukoliko su baterije napunjenje strujom dobijenom od obnovljivih resursa, ukupna emisija ugljičnog dioksida bit će blizu nule.

Kao dodatak električnom motoru dolazi učinkoviti dizelski motor, optimiziran tako da za pogon koristi obnovljivi sintetički dizel te tako udovoljava nadolazećim standardima emisije. Dizelski agregat može raditi samostalno i u kombinaciji s električnim motorom za optimalno korištenje energije. Primjerice, dizelski motor može podržati ili čak zamijeniti električni motor pri visokim brzinama ili kada se baterije isprazne, dok elektični motor nudi dodatni okretni moment pri nižim brzinama. Kombinacijom dva motora dobijaju se izuzetno visoke performanse.

Nabavna cijena plug-in hibridnog automobila bit će očekivano viša od nabavne cijene konvencionalnog automobila, s obzirom na to da su baterije još uvijek veoma skupe. No, troškovi vožnje na električnu energiju iznosit će tek trećinu troškova vožnje na dizel, što će djelomično kompenzirati višu nabavnu cijenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo