"U posljednje vrijeme se sve manje bavimo dizelašima, šef ih sve rjeđe naručuje", kaže jedan prodavač za Deutche Welle.
No, priznaje kako bi se to moglo promijeniti ako Njemačka uvede tzv. ekološku premiju na starije dizelaše.
Iako se puno govori o tome, poljski prodavač automobila kaže kako se nitko trenutno ne usudi prognozirati što bi promjene u susjedstvu mogle značiti za poljsko tržište rabljenih automobila.
Nijemcima premije za zamjenu starih automobila novim
Njemači mediji tvrde kako će većina starih dizelaša završiti na otpadu, a njihovi bi vlasnici u zamjenu dobili premiju i do 10.000 eura, ako bi se odlučili na kupovinu novih, 'čišćih', automobila. Tako bi barem trebalo biti u slučaju Volkswagena i Audija.
BMW, Mercedes i Toyota najavljuju 2000 eura premije za dizelaše s ekološkom plaketom broj 4, kategorijom čiji je opstanak na njemačkim cestama upitan.
Ali ove firme nemaju namjeru uništavati dizelaše koji više nisu prikladni za njemačko tržište. Umjesto toga ovi bi 'prljavi' automobili lako mogli završiti u istočnoj Europi.
Moguće dodatno pogoršanje kvalitete u istočnoj Europi
Kako će automobili koji će u Njemačkoj biti povučeni iz prometa bez da ih se uništi biti vrlo povoljni, očekuje se i da će biti dosta privlačni kupcima, posebno na istoku Europe.
"Sto tisuća dizelaša koji nisu stariji od sedam godina još nisu problem, no milijun starijih modela jest", kaže Jakub Farys, predsjednik Udruge poljskih trgovaca automobilima. Oni ne bi samo oborili cijenu rabljenih nego i novih automobila što bi pogoršalo, ionako nisku, kvalitetu zraka u poljskim gradovima.