POLITIČARI SE BOJE RIJEŠITI OVAJ PROBLEM: /

Punom se brzinom zaletio u kafić i ubio dvoje ljudi

Image
Foto: Thinkstock
8.5.2016.
17:06
Thinkstock
VOYO logo

"Najkasnije poslije ove nesreće bi političarima trebalo postati jasno: uvijek iznova svjedoci smo ovakvih tragedija i to se neće promijeniti. Toliko dugo dok su političari pasivni i strahuju od gnjeva starijih birača", piše tjednik Der Spiegel.

Spiegel se poziva na statistike po kojima vozači stariji od 75 godina ulaze u najopasniju kategoriju vozača. Od četiri nesreće u koje su umiješani, seniori su odgovorni za tri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To vide svi: autoklubovi, znanstvenici koji se bave sigurnošću u prometu i pravnici. Jedino političari ne", zaključuje se u Spiegelu.

Dozvole bez roka trajanja

U Njemačkoj se godinama raspravlja o uvođenju obveznih liječničkih pregleda za starije vozače. Njemačka je jedna od rijetkih europskih država u kojoj vozači dobivaju vozačke dozvole s neograničenim rokom isteka. Jedino u slučaju da "posebno negativno" upadnu u oči, starije vozače šalje se na liječničke preglede.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugim riječima, sve dok ne prouzroče neku težu nesreću, njemački vozači mogu voziti do smrti.

Više je razloga zbog kojih političari dosad nisu u ruke uzimali vruć krumpir zvan obvezne liječničke kontrole za starije vozače.

STRAŠNI SUDARI: Prava je sreća da nitko životom nije platio ove nesreće

Političari se ne usude rješavati problem

Malo koja politička opcija, a pogotovo ne demokršćani koji su godinama vlasti, usudi se ulaziti u sukob sa sve brojnijom populacijom starijih vozača. Na zadnjim parlamentarnim izborima 2013. više od trećine birača bilo je starije od 60 godina, a oni su jasno dali do znanja da ne žele biti patronizirani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato se i kontrole sposobnosti upravljanja vozilom, koje nude njemački automobilski klubovi, i dalje obavljaju na dobrovoljnoj bazi.

Stoga ni ne čudi da je demokršćanski ministar prometa Alexandar Dobrindt početkom godine ponovno odbacio inicijativu za promjenom zakona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sigurnost u vožnji nema veze sa starošću vozača", zaključio je Dobrindt iznova u nedjelju u razgovoru za "Bild am Sonntag" ne želeći se zamjeriti seniorima koji su ujedno i najvjerniji birači demokršćana.

Zamijenio papučicu kočnice i gasa

Ne manje važan aspekt u zemlji koja proizvodi najviše automobila više kategorije su statistike prodaje. Dobro stojeći stariji građani Njemačke vrlo su zahvalni kupci skupljih modela s juga Njemačke (Mercedes, BMW, Audi) i teško će se naći političar koji bi moćnome lobiju proizvođača automobila s tržišta uklonio tu brojnu vjernu klijentelu.

A s obzirom na rastući udio starijih građana (birača) teško da će se glede ovog pitanja nešto promijeniti.

Kao potvrda sve glasnijim zagovornicima kontrola starijih vozača u nedjelju ujutro stigla je još jedna vijest o prometnoj nezgodi u kojoj je bio uključen postariji vozač. Samo 24 sata nakon nesreće u Bad Saeckingenu na jugu Njemačke, dogodila se druga u Dortmundu gdje se 79-godišnji vozač punom brzinom ovećom limuzinom zaletio u nekoliko parkirnih vozila pri čemu je nekoliko putnika ostalo priklješteno do dolaska vatrogasaca. Istraga još traje no čini se da se i ovaj put radilo o zamjeni papučice kočnice papučicom gasa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo