Prema obavijesti poslanoj prošlog tjedna trgovcima automobilima i medijima, Auto moto market je zamišljen da bude sajam izložbeno-prodajnog karaktera namijenjen auto kućama, trgovcima automobila i motocikala te leasing kućama gdje bi posjetitelji na jednom mjestu i u koncentriranom vremenu imali uvid u ukupnu ponudu automobila, motocikala i prateće industrije na hrvatskom tržištu.
Upoznali bi se s uvjetima kupnje već poznatih automobila, ali i s premijerama na hrvatskom tržištu. Isto tako zamišljeno je da Auto moto market bude "mjesto i vrijeme najpovoljnije kupnje", gdje bi trgovci nudili razne pogodnosti, popuste i poklone kupcima.
No, dok je beogradski sajam ove godine održao izložbu jednakog karaktera, i to vrlo uspješno, stvari kod nas stoje nešto drugačije. Prodaja novih i rabljenih automobila se strmoglavila na razinu druge polovice 90-tih, u uvozništvima, kod trgovaca i u vezanim djelatnostima pljušte otkazi, a budžeti za marketinške aktivnosti (gdje spadaju i sajmovi) nikad nisu bili tanji.
U godini kada se najčešće spominje riječ preživljavanje i doziva pomoć u vidu državnih olakšica za kupnju novih automobila, nitko na sajmove i ne pomišlja, pa makar cijena prostora bila spuštena na minimum.
Doduše, Auto moto market zamišljen je da na njemu nastupe trgovci, a ne izravno uvoznici, no svi oni doslovno žive 'na aparatima'. Slaba prodaja, konstantne akcije i spuštanje cijena drastično im je smanjilo prihode, gotovo eksponencijalno, pa su od nastupa odustali i neki koji su u početku i najavili svoje sudjelovanje.
Kako bismo pružili što korektniju informaciju o stavovima uvoznika, raspitali smo se što misle o ideji ovogodišnjeg Auto moto marketa.
U Autocommercu (Fiat grupa) kratko su odgovorili da ne idu na Auto moto market, dok nam je iz ureda Suzukija stigao dopis kako ne misle da bi netko bio spreman platiti ulaznicu od 30 kuna za nešto što svaki dan može vidjeti (pa i isprobati) u salonima diljem Lijepe naše.
Renault Nissan Hrvatska također odgovara kako nije u mogućnosti sudjelovati u ovom projektu, iako je postojala mogućnost da se tamo pojave neki njihovi koncesionari.
U Eurolineu, koji je uvijek imao spektakularne izloške, odgovorili su kako o Auto moto marketu "nemaju stav", a uvijek najveći izlagač, PZ Auto kao uvoznik nije pokazao namjeru izlaganja, no da je njihova politika oduvijek bila takva da su podržavali prodajne aktivnosti njihovih partnera, ovlaštenih trgovaca.
Jednaki stav je i Mazde Croatia koja Auto moto market tretira kao lokalni sajam, te trgovcima zainteresiranima za sajam pruža simboličnu podršku. Podršku svojim partnerima je najavio i Chevrolet.
Najoštriji, ali i najkonkretniji odgovor dobili smo od zastupnika Honde, tvrtke Ruting:
"Nije nam jasno zašto se nitko u Zagrebačkom velesajmu nije upitao kako da jedan distributer Honde plati 100.000,00 kuna za neuređeni prostor u paviljonu koji između ostalog star i derutan? Znamo da pored troška prostora postoje i ostali troškovi kao što su troškovi tiskanja kataloga, dovoza i odvoza vozila, zaposlenika i hostesa, osiguranja vozila, izlaganja vozila i ostalih troškova koji čine još oko 50 % od cijene najma. Dakle na konkretnom slučaju distributer Honde bi trebao uložiti 150.000,00 kuna. Povrat tih sredstava na Auto moto marketu u ovoj situaciji i na ovom tržištu je nemoguće. Napominjemo da se radi o neuređenom prostoru u paviljonu Zagrebačkog Velesajma i da Ruting d.o.o. kao ovlašteni uvoznik i predstavnik Honde u RH ne može niti jednom distributeru odobriti takvo izlaganje Hondinih proizvoda!”, stoji u dopisu koji je potpisao direktor Nikola Ivošević.
A kad govorimo o motociklima, koje se također namjeravalo dovesti na velesajam, dovoljno je reći kako je to tržište u odnosu na isto razdoblje 2008. palo za gotovo 90 posto.
Očito je kako se forsiranje održavanja ove izložbe u godini kad je domaća automobilska branša na koljenima, nije pokazalo kao pretjerano pametan potez. No, kako nam kažu na Velesajmu, namjera im je da ova priredba bude trajna orijentacija Zagrebačkog velesajma i to u onim godinama kada se ne održava tradicionalni Zagreb auto show, znači od sljedeće godine nadalje.
Nadamo se kako će pripreme za tu izložbu krenuti blagovremeno, i uviđajući stanje na tržištu automobile, promišljanja i financijske mogućnosti izlagača. U protivnom, Hrvati bi sljedeće godine novitete iz svijeta automobila mogli ići gledati na svake godine sve boljem sajmu u – Beogradu.