Neće vas iznenaditi ako vam kažemo da je bilo situacija u kojima je vozač moramo preuzeti kontrolu nad vozilom kako bi izbjegao sudar. Točnije, zbog "komunikacijskih propusta" vozači su u posljednjih 14 mjeseci 272 puta preuzeli upravljač i izbjegli najgore, stoji u izvješću koje je Google predao Uredu za motorna vozila u američkoj državi Kaliforniji, gdje su njihovi automobili upisali 676.000 testnih kilometara.
Osim toga, u 69 situacija vozači su procijenili kako je vrijeme za ignoriranje automatskog sustava te su nastavili vožnju bez pomoći računala. Vozači su najčešće intervenirali nakon što tehnologija nije pravilno prepoznala stvarnu situaciju na cesti.
Ovakve slučajeve Google je kasnije simulirao u kontroliranim uvjetima nakon čega se pokazalo kako bi 13 od 69 spornih situacija završilo prometnom nesrećom da se nije umiješao vozač. Pritom su za dva incidenta "krivi" stupovi postavljeni pored ceste, a u tri slučaja je krivac nesmotreni vozač u drugom automobilu.
Kako se navodi u izvješću, osam spornih situacija se dogodilo u 2014. godini, kada su Googleovi automobili napravili oko 85.000 kilometara, a samo pet slučajeva u 2015., kada je zabilježeno oko 600.000 testnih kilometara.
"To je pozitivan trend", rekao je Chris Urmson, šef ekipe koja u Googleu radi na projektu samovozećeg automobila.
Urmson još uvijek nije spreman objaviti kako su autonomna vozila sigurnija od tradicionalnih automobila s vozačem, no vjeruje kako je Google sve bliže lansiranju samovozećeg vozila na tržište.