Novo lice Nissana kojeg su Hrvati čekali godinu dana!

Potražnja za Nissanovim Qashqaijem iznenadila je i njegove tvorce. Od prvog dana na tržištu jedva stižu izbaciti dovoljne količine ovog crossovera na kojeg se u jednom trenutku u Hrvatskoj čekalo i više od 400 dana.

Pomalo neočekivano, Nissan je pred ženevski salon automobila predstavio redizajnirani bestseler Qashqai. Novog lica i osjetno dotjeran, ima za cilj nastaviti sa sjajnim prodajnim rezultatima.

Nesvakidašnji spoj kompaktnog automobila i SUV-a pokazao se kao dobitna formula kod kupaca, a potražnja za Qashqaijem iznenadila je i njegove tvorce.

Od prvog dana na tržištu tvorničke trake jedva stižu izbaciti dovoljne količine ovog crossovera na kojeg se u jednom trenutku u Hrvatskoj čekalo i više od 400 dana.

Prodaja Qashqaija i Qashqaija+2 u ove tri godine premašila je 500.000 vozila, što je gotovo dvostruko više nego se očekivalo. U prošloj godini proizvodnja Qashqaija činila je više od 60 posto ukupne proizvodnje tvornice u Sunderlandu.

Najveću vizualnu promjenu doživio je prednji dio Qashqaija. Novi su poklopac motora, blatobrani, prednja maska i svjetla. Stražnji dio krase nova pozicijska svjetla i novi profil spojlera stražnjih vrata. Novi su i peterokraki aluminijski naplatci od 16 inča i 10-kraki od 17 inča , kao i dvije nove metalik boje: magnetno crvena i titan siva.

Smanjen je koeficijent otpora zraka (na 0,33), što se u konačnici rezultira smanjenom razinom buke, i manjom potrošnjoim goriva.
Unutrašnjost je decentno osvježena, no primjetno, smisleno i efektno.

Prije svega tu su novi i čitljiviji instrument. Efektno i jasnije djeluje bijeli zaslon na crnoj podlozi, s pozadinskim osvjetljenjem i crvenim kazaljkama. Dva glavna instrumenta obrubljena su kromom, a između njih je novi zaslon putnog računala koji koristi TFT tehnologiju.

Praktičnosti interijera doprinosi i više prostora za odlaganje. Na donjem dijelu sredipnje konzole je novi pretinac, kao stvoren za mobitel ili prijenosni audio uređaj.

Qashqai može u potpunosti biti opremljen Nissan Connectom koji sadrži Bluetooth vezu za mobitel, a iPodom i drugim MP3 playerima može se upravljati pomoću audio sustava u vozilu. U ponudi je i Bose audio sustav kalibriran upravo za Qashqai.

Modeli s pogonom na dva kotača imaju dodatni mali pretinac između dva prednja sjedala (nema izbornika za prebacivanje pogona), a u prtljažniku, sa svake strane blizu prtljažnih vrata, dodane su dvostruke ladice.

U ponudi je čak šest paketa opreme, gdje čak i uvodni, Visia, nudi mnogo, uključujući električni paket, radio CD uređaj, klimu i set zračnih jastuka. Slijede paketi Visia Plus, Acenta, Acenta Plus, Tekna i Tekna plus.

Osnovna mehanička obilježja Qashqaija nisu promijenjena. Kao i prije, u ponudi su dva benzinska i dva dizelska motora. Uvodni benzinski motor je obujma 1598 cm3, snage 115 KS (84kW) i okretnog momenta 156 Nm. Dvolitreni benzinac ima 16 ventila, obujam 1997 cm3, te razvija snagu od 140 KS (104 kW) i okretni moment od 196 Nm.

Slabiji dizel je 1,5 dCi s osam ventila, a koji razvija 106 KS (78 kW) i okretni moment od 240 Nm. Snažniji, 2,0 dCi, s Boschovim unaprijeđenim sustavom ubrizgavanja s piezoelektričnim brizgaljkama, razvija snagu od 150 KS (110 kW) i okretni moment od 320 Nm. Kod ovog motora filtar krutih čestica dio je standardne opreme.

Novost u ponudi je izvedba Pure Drive s emisijom CO2 od samo 129 g/km. Taj model s 1.5-litrenim dCi motorom ima produljeni završni omjer, gume s niskim otporom kotrljanja i brojna aerodinamična poboljšanja kako bi se smanjila emisija sa 137 g/km. Kako bi se postigao taj cilj, model Pure Drive uz promjene na podvozju ima i aerodinamične naplatke te prekrivene otvore maglenki.

U ponudi su ručni mjenjači s pet ili šest brzina te automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. 2,0-litreni benzinski motor također se nudi s unaprijeđenim CVT (bezstupanjskim) mjenjačem.

Unaprijeđena elektronika sustava pogona na sve kotače All Mode omogućuje sigurnu i opuštenu vožnju. U sustavu 2WD (pogon na dva kotača), sustav je stalno podešen na prednji pogon, što je idealno za vožnju u povoljnim vremenskim uvjetima. Kad se prebaci na Lock (zaključavanje), sustav uključuje stalni pogon na četiri kotača s raspodjelom snage od 50:50 prema prednjim i stražnjim kotačima.

Napravljene su i izmjene na ovjesu (detaljne promjene napravljene su na prigušenju udaraca), a amortizeri nanovo ugođeni radi veće stabilnosti, prigušenja buke i boljeg upijanja neravnina, dok je poboljšan dojam točnosti upravljanja.

Prema svemu viđenome, osvježeni Qashqai ima sve adute za nastavak svog uspješnog tržišnog pohoda. Kupci skloniji benzinskom motoru trebaju izbrojati od 139.000 kuna naviše (1.6 2WD Visia) pa do 247.000 kuna koliko stoji Qashqai 2.0 Tekna Plus CVT 4WD.

Kod dizelskih modela cijene se kreću od 155.500 kuna (1.5 dCi Visia), pa do 270.500 kuna, koliko u Nissanu cijene top model 2.0 dCi Tekna Plus A/T 4WD.

Povratak na Net.hr