Tržište novih vozila u našoj zemlji, kao i u većini tranzicijskih, ali i zapadnoeuropskih zemalja, značajno se promjenilo u usporedbi s prethodnim godinama.
Rijetke su europske zemlje u prošloj godini zabilježile porast prodaje novih automobila, a i te s pozitivnim trendom su rast zabilježile zbog proaktivne politike svojih vlada kroz poticaje za zamjenu starih/kupovinu novih automobila.
Na žalost, takva ideja našim zakonodavcima nije bila ni blizu pameti, a da se barem iznjedrio neki program poticaja kupnje automobila to bi bio odličan otponac za lančanu reakciju kojom ne da bismo povečali tržišne brojke, već uvelike smanjili postotak pada.
To je rezultiralo ne samo padom broja prodanih automobila, već je to za sobom u propast povuklo veliki broj trgovaca automobilima. Od 29 promatranih evropskih zemalja (EU, EFTA, Hrvatska) porast prodaje zabilježilo je samo šest zemalja (Njemačka 23,2 posto; Češka 12,5 posto; Francuska 10,7 posto; Slovačka 6,7 posto; Austrija 8,8 posto; Poljska 0,1 posto).
U svim ostalim zemljama zabilježen je pad prodaje koji se kreće od 0,2 posto u Italiji do 80,5 posto u Latviji. Od 11 tranzicijskih zemalja, među kojima je i naša zemlja, osam ih je zabilježilo minus koji se kreće od 18,7 posto (Slovenija), do već spomenutih 80,5 posto (Latvija). Hrvatska se sa svojim padom od 49,1 posto nalazi otprilike u sredini između ove dvije spomenute zemlje.
U našoj je zemlji prošle godine registrirano 44.918 novih osobnih vozila, odnosno za 49,1 posto manje od broja registracija u istom razdoblju prethodne godine, kad je zabilježeno 88.265 registracija novih osobnih vozila.
Značajno manji pad registracija zabilježen je kod rabljenih vozila (misli se na rabljena vozila uvežena iz inozemstva koja su kod nas prvi put registrirana). Taj manji pad posljedica je prvenstveno relativno niske osnovice za usporedbu iz prethodne godine koja je bila vrlo 'tanka' za tržište rabljenih. Tako pad registracija uveženih rabljenih vozila u 2009. iznosi 21,9 posto (sada 8.901 komada u odnosu na lanjskih 11.395).
Promatrano skupno, odnosno registracije novih i rabljenih osobnih vozila, zabilježen je pad registracija od 46,9 posto, odnosno u prvih je deset mjeseci registrirano 40.739 osobnih vozila manje u odnosu na isti period prošle godine.
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i ove je godine, šesti put zaredom, pripao Opelu koji s 4.872 vozila drži 10,85 posto tržišta (u odnosu na lanjskih 11.458 vozila i tržišni udio od 12,98 posto).
Na drugom je mjestu Volkswagen s 4.440 vozila ili 9,88 posto tržišta (prošle godine 8288 vozila i 9,9 posto tržišta). Renault je treći s 4.007 vozila ili 8,92 posto tržišta (prošle godine 8.333 vozila i 9,44 posto tržišta). Na četvrtom je mjestu Peugeot koji s 3.446 vozila drži 7,67 posto tržišta.
Škoda je na petom mjestu s 2.895 vozila (6,45% tržišta), a Citroen šesti s 2.765 vozila (6,16%). Slijede Ford s 2.532 vozila (5,64%), Chevrolet s 2.071 vozilom (4,61%), Hyundai s 1.892 vozila (4,21%), Toyota s 1.817 vozila (4,05%), te Suzuki s 1.674 vozila (3,73%).
Zanimljiv je još jedan podatak: među četrdesetak marki vozila čija su vozila registrirana u 2009. u našoj zemlji, niti jedna marka vozila nije imala porast broja registracija u odnosu godinu ranije.
Najbliže rezultate prošlogodišnjima zabilježili su Lancia (103 prema 130, odnosno -20,8 posto), Smart (196 prema 271, odnosno -27,7 posto) i Chevrolet (2071 prema 2204, odnosno -6 posto). Sve su ostale marke imale veće minuse u odnosu na godinu ranije.
Očekivanja za 2010.: Ostati na istim rezultatima bio bi uspjeh
"Predviđanja su, sama po sebi vrlo nezahvalan posao. Posebice u uvjetima nestabilnih varijabli predviđanja kakve imamo u našoj zemlji!", rekao je za Net.hr prvi čovjek Promocije plus, Agan Begić.
Uz ovu ogradu, analitičari Promocije plus, usuđuju iskazati optimistično očekivanje prema kojemu bi zadržavanje istih brojki iz 2009. bio uspjeh za automobilsko tržište.
Drugim riječima, nešto je realnije da će tržište u ovoj godini zabilježiti blagi pad u odnosu na godinu ranije i taj pad će se, prema očekivanjima, zadržati na jednoznamenkastoj brojci.