MRAČNE PROGNOZE: /

Kako Volkswagen planira obeštetiti prevarene vlasnike

Image
Foto: JOHN MACDOUGALL / AFP

Nekoliko dana prije nego otišao (ili otjeran, kako vam drago) s čelnog mjesta VW-a, Martin Winterkom rekao je kako će "VW učiniti sve što u njihovoj moći kako bi sanirali štetu,

26.9.2015.
14:09
JOHN MACDOUGALL / AFP
VOYO logo

Krećući od pretpostavke da (ovaj put) ne laže, što znači "sve što je potrebno"? U iščekivanju konkretnih mjera, koje su uopće mogućnosti? Od najvelikodušnije, do najškrtije...

Image
NOVI UDARAC ZA VW: /

Švicarska zabranila prodaju modela s dizel motorima

Image
NOVI UDARAC ZA VW: /

Švicarska zabranila prodaju modela s dizel motorima

Otkup, ali po kojoj cijeni

Jedno od rješenja bilo bi da VW otkupi sve automobile kojima je "frizirao" emisiju plinova. Čak i ako VW ima novca za isplatiti 11 milijuna vlasnika, ostaje velik problem. Steve Wilhit, šef marketinga VW-a u SAD-u tijekom '90-ih kaže kako bi razumno bilo platiti vlasnicima tržišnu vrijednost auta dan prije nego što je izbio dieselgate.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za takav pothvat VW-u bi samo u SAD-u trebalo 7,3 milijarde dolara. VW- je otprilike toliko novca izdvoji za saniranje štete. No gdje je tek ostatak svijeta.

Treba platiti i zabludu, ne samo auto

Predsjednik američke udruge za zaštitu potrošača Ed Mierzwinski kategorički odbacuje taj prijedlog. "Tako bi vlasnici bili obeštećeni za auto, ali ne i za štetu koju im je tvrtka prouzročila. Htjeli su kupiti ekološki i učinkovit auto, a postali su sudionici u uroti trovanja planeta", zaključuje Ed koji zahtijeva da se vlasnicima isplati koliko su platili auto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toni Martins, ovlašteni serviser i zaljubljenik u VW pak ističe da bi vlasnici u svakom slučaju morali imati izbor i predlaže da oni koji odluče zadržati dizelaša dobiju produljenje garancije za dvije godine bez ograničenja na kilometražu. Također, pozamašnu stimulaciju ako se nakon nekog vremena opet odluče kupiti novog VW-a.

Manjom odštetom će preduhitriti sud

Iako postoje presedani (primjerice, prije dva mjeseca američko ministarstvo prometa prisililo je Crysler da otkupi Jeepove) VW sigurno to neće učiniti dobrovoljno. Jack Nerad, iz najveće američkog lanca trgovina rabljenim autima procjenjuje kako je najvjerojatnije da će VW otkloniti kvarove te isplatiti znatno manju odštetu vlasnicima. Također, procjenjuje kako će to napraviti relativno brzo, prije no što se vlasnici odluče udružiti i podići zajedničku tužbu.

Doniranje eko-udrugama

No osim realnog, trgovinskog gubitka ostaje moralno pitanje – vlasnici su dovedeni u zabludu jer su mislili da kupnjom skupljeg auta čuvaju okoliš. Egar Dworsky, iz udruge potrošača sugerira da, osim odštete za auto, VW svakom vlasniku da bon od 1000 dolara koje potom vlasnik može uplatiti ekološkoj udruzi prema vlastitom izboru.

No svi se slažu oko jednog – kazna mora biti toliko paprena da više nikad, nikom ne bi palo na pamet izvesti tako nešto. Pa makar to značilo bankrot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

NY Times.com/Danas.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo