Rezultati najnovijeg istraživanja svjetske konzultantske kuće A.T. Kearney i SupplierBusinessa pod nazivom 'Globalni barometar automobilske industrije' pokazuju daleko bolje rezultate poslovanja globalne automobilske industrije u 2010. godini od očekivanog te višeznamenkaste stope rasta kod većine tvrtki. Povrh toga, očekuje se nastavak pozitivnog trenda u 2011. godini, iako nešto sporiji od ostvarenog u prošloj godini. No, unatoč neočekivano dobrim rezultatima u prošloj godini te pozitivnim predviđanjima za ovu na globalnoj razini, hrvatske tvrtke nisu osjetile puni učinak trenda oporavka te pred njima stoji još jedna godina velikih izazova.
Od 235 najvećih predstavnika globalne automobilske industrije, koliko ih je sudjelovalo u istraživanju, njih dvije trećine očekuje poboljšanje gospodarske klime u automobilskoj industriji. Sukladno rastućem broju novih narudžbi, njih 86 posto očekuje rast prihoda no nešto manji u odnosu na 2010. godinu. Tako 60 posto tvrtki očekuje rast veći od 10 posto, no samo njih četvrtina očekuje da će biti veći od 20 posto. Glavni razlozi pozitivnog razvoja su prije svega velika potražnja u Kini i značajni oporavak američkog tržišta. No, iako je kriza na svom samom kraju, lideri automobilske industrije se slažu da u većini zapadnih zemalja još uvijek postoje strukturni problemi (96%), a njih samo četvrtina vidi industriju na putu da postane snažna i profitabilna.
Prema mišljenju Branka Žibreta, partnera i potpredsjednika konzultantske kuće A.T.Kearney, hrvatske tvrtke još uvijek nisu u potpunosti prevladale strukturne probleme, koji su dijelom ostali skriveni pod velom pozitivnih utjecaja rasta globalnog tržišta.
"Situacija za hrvatske tvrtke dobavljače autoindustrije postaje sve teža. Rezultat je to sve veće konkurencije u automobilskoj industriji te konstantnog pritiska cijena sirovina bez mogućnosti rasta cijena proizvoda. Glavni pokretači oporavka u hrvatskoj automobilskoj industriji su prije svega daljnji rast učinkovitosti proizvodnje, balans inflacije sirovina, upravljanje inovacijom i brza reakcija lanca opskrbe. Rast cijena nafte svakako će donijeti novi veliki test za hrvatsku autoindustriju", objašnjava Žibret.
Svjetski dobavljači u autoindustriji, unatoč neočekivano brzom usponu, smatraju pristup kapitalu jednim od njihovih najvećih izazova u 2011. godini te kao osnovni preduvjet ostvarenja povećanja u potražnji vide povećanje razine povjerenja između banaka i investitora: "Unatoč pozitivnim perspektivama, dobavljači u hrvatskoj automobilskoj industriji u 2011. godini moraju nastaviti raditi na vlastitom poboljšanju, kako bi realizirali učinke trenda oporavka", zaključuje Žibret.