FOTO: /

Test Hyundai i20 CRDi iLike

Hyundaijev gradski kompakt najbolji je primjer kako o automobilu treba suditi tek nakon što u njega sjednete i provezete se određeni broj kilometara.

31.8.2010.
23:10
VOYO logo

Kada bi morali odabrati automobil kojim se je Hyundai najviše približio europskoj konkurenciji, izbor bi najvjerojatnije pao na i20. S ovim modelom naime, Hyundai ne samo da se je približio već je i dostigao lidere klase. Umjerene i skladne te na nekim drugim automobilima već viđene linije jasno poručuju kako s dizajnom nije bilo eksperimentiranja.

U Hyundaiju su igrali na sigurno, i uspjeli. I20 vas vizualno zasigurno neće oboriti s nogu a neke će pak podsjetiti na ljutu konkurenticu Corsu. Ipak, treba priznati kako su rijetki oni koji će mu, barem kada je izgled u pitanju, naći zamjerku a posebno u slučaju testirane trovratne inačice koja malenom Hyundaiju pruža dozu svojevrsne dinamike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predrasude o neinventivnim Korejcima mali Hyundai ruši i čim otvorite vrata i sjednete za upravljač. Jedan pogled u kabinu je dovoljan da vas uvjeri kako je era monotono i nimalo kreativno uređenih interijera Hyundaijevih automobila stvar prošlosti. Kabinom sada dominiraju kvalitetni i na opip ugodni materijali, vrlo dobre završne obrade. No kvaliteta materijala nije jedini adut unutrašnjosti. Hyundai i20 oduševljava i kada je u pitanju popis serijske opreme. Naime, već i ovakav, uz dizelski motor osnovno opremljeni model, može se pohvaliti ručnim klima uređajem, električnim paketom (daljinsko centralno zaključavanje, prednja stakla i retrovizori), radio CD MP3 uređajem, servoupravljačem podesivim po dubini i visini, po visini podesivim vozačevim sjedalom, prednjim maglenkama, ABS sustavom, te dva zračna jastuka. Jednom riječju sve što je potrebno za ugodnu, komfornu vožnju i sigurnu vožnju. Inžinjerima treba skinuti kapu i za način na koji su iskoristili svaki centimetar kabine. To se najbolje primijeti u ponudi prostora koja je dostatna da se u i20 udobno smjesti četvero odraslih putnika. No postoje i neke nelogičnosti koje pomalo kvare inače solidan dojam.

Stražnjoj je klupi moguće pristupiti samo preklapanjem suvozačkom sjedala, a cijeli manevar dodatno otežava izostanak easy entry sustava. No ako taj detalj stavimo po strani, ergonomiji malenog i20 ne možemo previše prigovoriti. Isto vrijedi i za prtljažnik čiji se obujam od 295 litara može pohvaliti titulom jednoga od najvećih u klasi, skoro pa na razini većih, kompaktnih modela. Sve u svemu i više no dovoljno za prijevoz koječega.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za zadovoljstvo u vožnji brine 1.4 litreni turbodizelski agregat snage 75 'konja'. Zvuči malo? Možda na papiru i u teoriji, ali u vožnji ovaj mališan ostavlja dojam puno potentnijeg i snažnijeg automobila. Zasluga je to ponajprije odličnog okretnog momenta koji iznosi 220Nm. Moment razvija već od niskih 1750 okretaja i snažno vuče do 2350 okretaja, što mu u svakodnevnoj gradskoj borbi daje iznimnu dozu živosti.

Manjak snage osjeti se tek pri nešto većim brzinama i autocesti, no treba reći kako je ipak mnogo upotrebljiviji od benzinca sa 75 KS koji u pravilu imaju vrlo niski okretni moment i time blijede performanse. Tako da premda se ne radi o presnažnom dizelskom stroju, ovaj agregat sasvim je dovoljan i među ponuđenim motorima vjerojatno najbolji izbor za pokretanje i20.

U vožnji gradom zadivit će vas dobrim i uvjerljivim ubrzanjima, dok će vas prilikom vožnje autocestom i otvorenim cestama iznenaditi njegova uglađenost i tihi rad. Da stvar bude još i bolja, motor se u prosjeku zadovoljava sa svega 5,5 litara dizela, što je u vrijeme najava povećanja trošarina na gorivo podatak koji izmamljuje osmjeh na lice. Peterostupanjski ručni mjenjač ni po čemu se posebno ne ističe, ali svojim radom, preciznim i dobro odmjerenim prijenosnim omjerima savršeno odgovara karakteru ovog automobila.

Ovjes je pored motora jedan od najjačih aduta. Iako nešto mekše podešen što svoje prednosti pokazuje prilikom prelaska preko neravnina, omogućuje suvereno ležanje na cesti i prilikom agresivnije vožnje. To se posebice primjeti prilikom bržeg prolaska kroz nekoliko povezanih zavoja. Pritom se naime karoserija primjetno nagne ali automobil gotovo nikada ne bježi iz zadane putanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za još bolji osjećaj u vožnji, i20 bi mogao imati nijansu izravniji upravljač s uvjerljivijim otporom i više povratnih informacija s ceste. Kao da je više prilagođen umjerenoj gradskoj vožnji nego povremenom jurcanju. Naravno, s obzirom na karakter i prvenstvenu namjenu ovoga automobila ništa neobično. Motor: 1.4 CRDi Obujam: 1396 ccm Snaga: 55 kW (75 KS) pri 4000 o/min Okretni moment: 220 Nm pri 1750-2350 o/min Ubrzanje 0-100 km: 16,2 s Max. brzina: 161 km/h Potrošnja: 5,5 l/100 km Količina Co2: 116 g/km Cijena: 84.990 kn

I za kraj ono najvažnije, cijena. Hyundai se i dalje može pohvaliti u odnosu na konkurenciju povoljnim cijenama, tako da i20 CRDi spada među najjeftinije dizelaše na tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dokaz tome je i testirani i20 za kojega je potrebno izdvojiti 84.990 kuna, dok je petvratna verzija za oko 3.500 kuna skuplja. Spomenuti iznos i dalje je za nekoliko tisuća kuna manji od onog podjednako motoriziranih i opremljenih konkurentskih modela sa Starog kontinenta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo