VELIKI PROBOJ AUTOMOBILSKOG BRENDA / Tko su Kinezi koji pušu Tesli za vratom? Prije 13 godina Musk im se smijao, a sada iz našeg susjedstva kreću u pohod na Europu

Image

Pregovaralo se još i s Francuskom i Njemačkom, no na kraju je odlučeno da će upravo Mađarska biti zemlja iz koje BYD kreće u veliki pohod na Europu

21.1.2024.
18:43
VOYO logo

Posljednjih dana, u automobilskoj se industriji puno priča o kineskoj marki BYD koja je krajem prošle godine prodajom nadmašila Teslu u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca.

Iako je Tesla zadržala vodeću poziciju u cijeloj godini, BYD je ovim svojim uspjehom dobrano podigao prašinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Profimedia
Image
Foto: Profimedia

Prema njihovim izvješćima, BYD je lani prodao gotovo 1,6 milijuna električnih vozila, a kada se na to dodaju hibridni modeli, brojka premašuje tri milijuna.

Ova tvrtka u samim je počecima proizvodila punjive baterije za mobitele, prijenosna računala i druge elektroničke uređaje, a prema analitičarima, upravo na izvornom poslovanju s baterijama, koje spadaju među najskuplje dijelove električnih vozila, a interna proizvodnja znatno smanjuje troškove, počiva i njihov uspjeh.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ELEKTRIFIKACIJA JE UZELA ZAMAH! /

Što nas čeka u industriji električnih automobila u 2024.? Ova tri trenda obilježit će godinu pred nama

Image
ELEKTRIFIKACIJA JE UZELA ZAMAH! /

Što nas čeka u industriji električnih automobila u 2024.? Ova tri trenda obilježit će godinu pred nama

Cijene električnih automobila visoke su upravo zbog baterija, a zahvaljujući nižim troškovima baterija kineska kompanija dosta je snizila cijene električnih automobila na kraju prošle godine, što je rezultiralo prodajom samo u prosincu koja je skočila za 70 posto.

Tvrtka je osnovana 1995. godine u gradu Shenzhenu, a nakon prvotnog bavljenja s baterijama, zaokret u smjeru auto industrije kreće 2003. godine kada su kupili malog kineskog proizvođača automobila. Nakon toga, 2005. godine lansirali su svoj prvi automobil pod nazivom F3, a 2008. godine je predstavljen F3DM, plug-in hibridno električno vozilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grade ogromnu tvornicu u Europi

Posljednjih nekoliko godina, kineski automobilski brendovi sve se više probijaju na europsko tržište, a svoj dio kolača u Europi zasigurno planira uzeti i BYD.

Naznaka tome je i prva njihova tvornica u Europi, a koju BYD planira graditi u našem susjedstvu, u Mađarskoj. Ovaj veliki projekt najavljen je 2023. godine. Investicija je golema – radi se o 13 milijardi eura, a tvornica će otvoriti novih 19.000 radnih mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Profimedia
Image
Foto: Profimedia

Pregovaralo se još i s Francuskom i Njemačkom, zemljama koje prednjače po proizvodnji automobila u Europi, te imaju iznimno jaku nacionalnu autoindustriju, no na kraju je odlučeno da će upravo Mađarska biti zemlja iz koje BYD kreće u veliki pohod na Europu.

Tvornica će biti otvorena u gradu Szegedu, a mađarska je vlada već ranije osigurala novac  za cestovnu, željezničku, električnu i plinsku infrastrukturu za budući industrijski park. U tvornici u Mađarskoj, BYD će proizvoditi električna vozila i plug-in hibride za tržište Europske unije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Rimac zaposlenika traži na Facebooku, a za preporuku dobijete 1000 eura: 'To je napravila i tvrtka Elona Muska'

Još jedna velika vijest u svijetlu dolaska BYD-a u Europu je i to da je BYD predstavljen kao glavni sponzor Eura 2024. koji se održava praktički u srcu europske proizvodnje automobila, u Njemačkoj. Također, najavljeno je i da će BYD biti sponzor finala Lige nacija 2025. i 2027., idućih kvalifikacija za Europsko i Svjetsko prvenstvo te Eura 2028. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, postoji jedna interesantna anegdota s BYD-om i Teslom, odnosno Elonom Muskom. Naime, 2011. godine kada su novinari pitali Muska o konkurentnosti BYD-ja, Elon Musk se na to pitanje – smijao.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo