Britanska se vlada obvezala investirati milijune u tehnologiju automatiziranih automobila kako bi poboljšala njihovu učinkovitost i smanjila prometne gužve.
A to bi se trebalo početi ostvarivati već 2017., kada bi se 'vod' kamiona bez vozača trebao ispitati na još neobjavljenoj cesti. Testiralo bi se do 10 kamiona, a svakome bi za volanom sjedio pravi vozač, kao mjera predostrožnosti.
Kamioni kojima upravlja računalo voziti će samo par metara jedan od drugih u formaciji 'voda' - što je jedna od naveliko pozdravljanih prednosti samovozeće tehnologije.
Komunicirajući preko radara, kamioni će biti u stanju prepoznati točnu udaljenost jedan od drugog te će uspostaviti usku kolonu koja bi trebala osloboditi ostatak ceste za druga vozila. Ako kamion bude trebao iznenada zakočiti, odmah će biti poslan signal kamionu iza njega, koji će istovremeno početi kočiti te tako nastaviti održavati istu udaljenost.
Tehnologija automatizirane vožnje istražuje se već godinama, ali kako se približava konkretnoj primjeni, ostaje zabrinutost kako će raditi u praksi. Dok su se testiranja u kontrolianim uvjetima pokazala uspješnima, kako će autonomna vozila reagirati na promjenjivu i nepredvidivu prirodu ljudskih vozača tek ostaje za vidjeti.
Bit će tu i pitanja tko će biti odgovoran u slučaju sudara, kao i problem tisuća profesionalnih vozača koji će ostati bez posla. https://www.youtube.com/watch?v=UlafFZJ-xY8