Peugeot je odmah prepoznao potencijal takvog tržišta te je promptno krenuo u razvijanje vlastita modela koji će pomesti konkurenciju po kvaliteti, svestranosti i funkcionalnosti.
Na temelju Peugeota 208 napravljen je potpuno novi model koji se s pravom diči izrazom "robusnost kroz proporcije" i kao takav zasjeo na tron najatraktivnijeg modela u klasi.
Funkcionalni futurizam
Moderan atraktivni dizajn napravljen je u gotovo savršenoj kombinaciji futuristički oblikovanih elemenata kombiniranih s pojedinim decentno postavljenim klasičnijim detaljima. Velike staklene plohe zatvaraju se sa pomalo pravocrtnim linijama karoserije što u kombinaciji s kromiranim rubovima djeluje vrlo atraktivno i kao da najavljuje automobil premium segmenta. Veliki kotači dodatno upotpunjuju taj dojam kao i povišeno podvozje koje daje privid offroad karaktera. Interijer nastavlja vanjski dojam te je zapravo već otprije poznat iz manjeg brata Peugeota 208.
Solidna ergonomija, izrazito kvalitetna završna obrada, pomalo sportska sjedala koja su u praksi udobnija nego što na prvu izgledaju i već otprije poznat izrazito mali upravljač uz centralno postavljenu minimalističku konzolu je sve što na prvu upada u oči. Upravljač je napravljen tako da se instrumenti gledaju preko njega umjesto kroz njega (kako smo navikli kod ostalih automobila). Iako u praksi ne vidimo nikakvu prednost jednog načina nasuprot drugog, moramo priznati da je zanimljiv koncept i da je vrijeme prilagodbe izrazito malo. Upravljač s druge strane fantastično leži u ruci i daje dovoljnu količinu povratnih informacija s ceste iako je ponekad malo pretvrd, ali ništa zabrinjavajuće. Ostale komande su dobro izrađene i osim malo privikavanja na dizajn ručne kočnice ni sa čim nećete imati niti najmanje problema.
Netipično tvrd Francuz
Naš testni model je bio opremljen bogatim paketom opreme Allure koja unutar sebe ima apsolutno sve što vam treba da se osjećate izrazito ugodno u ovom mališanu. Automatska klima, djelomično kožom presvučena sjedala, lijevani naplaci, prednja svjetla za maglu s funkcijom osvjetljavanja zavoja, ESP i Hill-Holder, parking senzori, šest zračnih jastuka i putni kompjutor s velikim centralno smještenim ekranom je samo manji dio popisa dodatne opreme.
Peugeot se na cesti ponaša vrlo sportski i unatoč povišenom podvozju niti jednom nam se nije dogodilo da smo se previše naginjali ili imali onaj poznati osjećaj ljuljanja za vrijeme vožnje. Moglo bi se reći da je 2008 netipično tvrd Francuz taman koliko treba za življu vožnju, a bez žrtvovanja udobnosti.
Galerija
Iako je prije svega zamišljen kao gradski automobil, službeni put od 500 kilometara u komadu smo prevalili bez nekih većih problema uz samo jedno stajanje za kavu i sok.
Dobrim voznim svojstvima uvelike pomaže malo bučniji pogonski agregat koji razvija 100 KS pri 3500 o/min te koji u suradnji s dobro i podešenim mjenjačem ima prosječnu potrošnju od svega 5,1 litru na 100 kilometara što je doista fantastičan podatak. Jedinu zamjerku bismo uputili na malo duži hod ručice mjenjača pa se potrebno malo više pružiti prilikom prebacivanja u 5. brzinu.
Nema pogon na sva četiri, ali...
S obzirom na to da 2008 nije raspoloživ s pogonom na sva 4 kotača, Peugeotovi inženjeri su smislili svoje rješenje koje su nazvali Peugeot Grip Control, koji je u testiranom automobilu predstavljao dio dodatne opreme.
Sustav je zamišljen da pametnim prilagođavanjem karakteristika pogona simulira vozne karakteristike slične onima s pogonom na sva 4 kotača. Teoretski i praktično smo bili jako sumnjičavi prema ovom konceptu pa je bilo najbolje da ga testiramo u praksi.
Selektor sustava Grip Control nudi pet načina rada: normalni, vožnju po snijegu, vožnju po neravnom terenu izvan asfalta, vožnju po pijesku te način rada s isključenim ESP/TCS sustavima.
Iako je od starta bilo jasno da niti jedan sofisticirani elektronički sustav ne može zamijeniti pogon na sva četiri kotača u potpunosti, maleni Peugeot je ipak pokazao primjetan učinak na skliskom terenu, blatnjavijem terenu, dok se na snijegu baš i nije mnogo razlikovao od klasičnog prednjeg pogona. Na kraju smo ostali podijeljeni oko ovog sustava. Definitivno pomaže u nekim situacijama, ali isto tako možete komotno i bez njega. Mi u redakciji svi volimo imati što više gumbića i tehnologije tako da bismo ga objeručke uzeli čisto da znamo da i to imamo.
Nakon višednevnog druženja s 2008-icom tijekom kojeg smo je koristili za jedno dugo putovanje i klasičnu svakodnevnu vožnju gradom, možemo reći da osim privlačnog dizajna, kvalitetne završne obrade i opremljenosti, najveći plus ide štedljivom pogonskom agregatu i doista velikom prtljažnom prostoru. Još jednom spomenuta prosječna potrošnja od 5,1 litru je doista podatak vrijedan divljenja pogotovo ako se uzme u obzir povremeno teška noga na gasu, jer ipak je ovo test, zar ne?
Ako maknemo taj nezanemarivi tehnički aspekt sa strane, ženski dio naše redakcije je bio oduševljen izgledom i pojavom lavića tako da uopće ne sumnjamo da je izgled također jedan od glavnih prodajnih aduta ovoga svestranog crossovera koji se apsolutno opravdano drži pri vrhu prodajne ljestvice novih automobila.