U Hrvatskoj ga se u jednom trenutku čekalo više od pola godine! Ne čudi stoga što je brzo postao lider klase i što ga je Nissan od 2007. prodao u više od dva milijuna primjeraka. S drugom generacijom koja je trenutačno na tržištu, u Nissanu nisu htjeli mnogo eksperimentirati nego samo doraditi uspješan koncept.
Prvi u automatskom kočenju
Dizajn je tako u osnovi ostao isti, samo je osvježen i moderniziran, ali je Qashqai znatno postao odrasliji. Narastao je u svim dimenzijama, a samo u dužinu gotovo cijelih pet centimetara. No u Nissanu nisu stali na tome, nego je i u drugoj generaciji Qashqai postao predvodnik klase, ovaj put u uvođenju napredne tehnologije. Ne samo kad je riječ o modernim i štedljivim motorima, nego ponajprije kada je riječ o elektroničkim sustavima sigurnosti.
Qashqai je, naime, prvi automobil u segmentu koji je ponudio kupcima automatsko kočenje u slučaju sudara, nadzor napuštanja prometnog traka ili sustav prepoznavanja prometnih znakova.
Samo ovo posljednje je itekako korisno i praktično u što smo se uvjerili za vrijeme testa - Qashqai vas u svakom trenutku na instrumentnoj ploči obavještava koliko je ograničenje brzine na dijelu ceste na kojem vozite. Automobil koristi kameru koja snima cestu ispred automobila i doslovno "čita" prometne znakove.
Prijekorni zvukovi
Osim te kamere, Qashqai ima ugrađene još četiri videokamere i to u znaku na prednjem dijelu vozila, iznad tablice na stražnjem te u bočnim retrovizorima. Ove kamere koristi Nissanov sada već poznati All Round View sustav koji parkiranje pretvara u dječju igru. Uz pomoć slika sa četiriju spomenutih kamera sustav projicira sliku iz ptičje perspektive na središnji zaslon u automobilu tako da vozač može lakoćom parkirati i u najuža parkirna mjesta bez da praktički digne pogled s ekrana. Iste kamere u retrovizorima vozilo koristi i za to da motri na vozila u mrtvom kutu retrovizora na što vas obavještava žutim svjetlom ugrađenim s unutarnje strane retrovizora.
Ako se unatoč tome želite prestrojiti Qashqai će vas upozoriti zvučnim signalnom. Također, u unutrašnjosti su ugrađeni senzori s pomoću kojih automobil kontrolira vašu vožnju, pa ako skrenete iz svojeg voznog traka, a da niste uključili pokazivač smjera na to će vas upozoriti s dva prijekorna "bip-bipa". Pored videokamera i senzora u Qashqaiju je ugrađen i radar s pomoću kojeg automobil detektira vozila ispred sebe, njihovu brzinu, putanju i sl. te upozorava vozača na potencijalno opasno situaciju.
Galerija
Upozorava na odmor
Ako se tako nešto dogodi, primjerice približavate se prevelikom brzinom automobilu koji usporava, automobil će vas prvo upozoriti zvučnim signalnom. Ako ni na to ne reagirate na vrijeme i razmak se između automobila ispred vas i dalje nastavi smanjivati, automobil će sam preuzeti kontrolu i aktivirati kočnice. Ako se ni na to ne "probudite", sustav će tako stisnuti kočnicu do kraja kako bi spriječio da dođe do sudara. Kada smo već kod buđenja, Qasqhai konstantno prati i vašu budnost za vrijeme vožnje. Nakon što računalo upozna vaš stil vožnje, prati vaše kretnje te ako oni postanu iznenadni i nepromišljeni, upozorit će vas da je vrijeme za odmor. Odnosno, na zaslonu putnog računala u svakom trenutku možete provjeriti koliko ste prema računalu budni i koncentrirani na vožnju.
Osim što se možete opustiti jer vas automobil čuva poput dadilje, Qashqai je i inače vrlo ugodan u vožnji. Zbog povišene pozicije sjedenja preglednost je odlična, a sjedala su raskošna i udobna. Ručica mjenjača i upravljač također su lagani za rukovanje. Komfor vožnje podiže i udoban ovjes koji drži podnicu udaljenu do tla čak 19 mm pa Qashqai s lakoćom svladava gradske prepreke kao što su ležeći policajci i rubnjaci.
Tiha kabina
A ne zazire ni od vožnje kakvim nezahtjevnim šumskim putem. Uz to dobro drži automobil u zavojima što do izražaja dolazi u vožnji otvorenom cestom. I tamo je zahvaljujući dobroj izolaciji od buke kabina vrlo tiha, a tome pridonosi i provjereni te vrlo uglađen i tih 1.5-litreni dizelaš sa 110 KS. Što se pokazuje sasvim dovoljno za 1,3 tone težak Qashqai i pokazuje da zapravo nema potrebe ulagati u 130 KS snažniji 1.6 dizelski motor. Osim što je podatan i elastičan, poznati i provjereni 1.5 dCi troši vrlo malo goriva pa se čak i u ovako velikom automobilu može računati na prosjek od samo 6 l/100 km.
Pored svega, testni je automobil bio opremljen najbogatijim paketom opreme Tekna, a to znači da putnici zbilja mogu uživati. Osim paketa Safety Shield, koji donosi već nabrojane elektroničke sigurnosne sustave, tu je i paket Connect koji sadrži multimedijalni sustav s velikim, 7-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir. Na njemu sliku projiciraju kamere za parkiranje, ali se preko njega upravlja i audiosustavom te ugrađenom navigacijom. Uz to, na upravljač su ugrađene osnovne komande audiosustava poput podešavanja glasnoće ili tipki za mijenjanje stanica kako u vožnji ne biste morali skretati pogled s ceste.
I u drugoj generaciji Qashqai je postao predvodnik klase, ovaj put u uvođenju napredne tehnologije.
Lijepo ušminkan
Vozaču posao olakšava i ugrađeni tempomat čije su komande također ugrađene na upravljač, unutarnji retrovizor koji se automatski zatamnjuje kada vozilo iza vas previše svijetli, a da vi to isto ne biste radili drugima brine se sustav koji automatski spušta i diže duga svjetla.
Svjetla su pritom bi-LED tehnologije pa sjajno obasjavaju cestu, trajna su i troše malo energije. Šminku podižu i veliki, 19-colni kotači s gumama sportskih dimenzija, pa ne čudi što je cijena ovakvog Qashqaija debelo premašila 200.000 kuna.