Nova, treća generacija Minija je 98 mm dulja, 44 mm šira te 7 mm viša od prethodnog modela. Očito je da ćemo se morati navikavati da Mini ne znači doista "mini" jer automobil mjeri 3,821 mm u duljinu. To se odrazilo i na povećanje putničke kabine i samog prtljažnika koji sada ima obujam od 211 litara, u odnosu na prehodni model koji je imao obujam od 160 litara.
S novim modelom Minija također dolazi i BMW-ova nova platformska arhitektura prednjih kotača - nazvana UKL 1 - koja će se ugrađivati u deset Mini i BMW modela.
Ovaj model Minija nastao je na platformi s 28 mm duljim međuosovinskim razmakom. Efekt toga je ne samo da je automobil sada prostraniji iznutra, već je njime lakše upravljati budući da je još dobio na stabilnosti.
Inženjeri su također radili i na poboljšanju ovjesa, pa novi Mini nudi "akustičnu produhovljenosti u kabini" i "eliminira vibracije s površine ceste".
Kupcima na raspolaganju stoje tri Euro6 motora. Osnovni je 3-cilindrični twin-turbo motor s 1,5 litara i 136 KS. Od 0 do 100 km ubrzava za 7,8 sekundi.
Cooper S model ima 2-litreni, 4-cilindrični motor koji razvija 192 KS, te za 6,7 sekundi stiže do 100 km/h. Potrošnja mu je svega 5,6 l/100 km, a maksimalna brzina 235 km/h.
Cooper D ima 1,6-litreni motor s 115 KS te prosječnu potrošnju od 3,5l/100km. Ovaj pak model do brzine od 100 km/h ubrzava za 9,2 sekundi, a maksimalna brzina mu je 205 km/h.
Svi modeli su opremljeni turbopunjačem i start/stop sustavom, a u bogatijim paketima opreme kupcima je na raspolaganju 8,8 inčni ekran multimedijalnog uređaja koji je sličan BMW-ovom iDrive sustavu.
Novi Mini na tržište stiže na proljeće 2014. godine. Početna cijena u Velikoj Britaniji za model Cooper iznosi 18.200 eura, za Cooper D 19.500 eura, a za model Cooper S 22.200 eura.