U trenutku kad sljedeće godine stigne i u prodaje salone, novi BMW serije 5 hvalit će se tehnološkim dostignućima, imat će više prostora i veću učinkovitost, a inovativna tehnologija autonomije napravit će korak dalje u odnosu na 'samo' vožnju pa će tako ovaj ljepotan biti sposoban i sam preteći vozilo koje je ispred njega i, očekivano i razumljivo, sam parkirati.
Dosadašnja serija 5 kaskala je za novijim rivalima kao što su Jaguar XF ili Mercedesova E-klasa, no novi ponos bavarskog proizvođača u najblaže rečeno mijenja taj odnos snaga koristeći se inovacijama viđenima na BMW-ovoj seriji 7.
Počnimo s brojkama. Nova serija 5 tek je neznatno narasla u odnosu na prethodnika pa je automobil duži za 36, širi za 6 mm i viši za 2 mm, dok je međusosovinski razmak narastao za sedam te sad iznosi 2,976 mm. Kad je o konstrukciji riječ, najznačajnija promjena jest postavljanje na Cluster Architecture platformu (CLAR) što rezultira smanjenjem težine za 70 kilograma, što, ovisno o verziji automobila, može dosegnuti i brojku od sto kilograma. Sama zapremnina prtljažnog prostora povećana je za deset litara te sad iznosi 530 l, a može i rasti spuštanjem naslona u drugom redu sjedala.
Ispred prepoznatljivog izgleda krije se potpuno novi automobil koji će pokretati četiri turbo motora, od čega dva benzinska i dva dizelska. Preciznije, 530i pokreće 2,0-litreni 4-cilindrični motor koji razvija 251 KS, a 540i redni 6-cilindrični od 340 KS. Što se dizelaša tiče, tu su 2,0-litreni i 3,0-litreni koji pokreću modele 520d uz razvijanje 190 KS te 530d od 265 KS.
Galerija
To je trenutačno stanje stvari, no bliska budućnost donosi proširenje ponude. Najavljen je, naime, 530e iPerformance plug-in hibrid s 2,0-litrenim turbo benzinskim te električnim motorom kombinirane snage 252 KS čiji će najveći okretni moment iznositi 420 Nm, a koji bi na sto kilometara dugom putu trebao trošiti tek 2,0 l pogonskog goriva. Druga će verzija biti naglašenija sportskija - M550i xDrive sa 4,4-litrenim V8 motorom snage 450 KS koji bi automobil s mjesta do 100 km/h trebao lansirati za četiri sekunde. Svi modeli bit će standardno opremljeni 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izuzetak je tek ulazni model 520d koji će imati 6-stupanjski ručni mjenjač.
Nadalje, preinake je pretrpio i ovjes koji sad ima više aluminijskih dijelova i koji, ovisno o izboru motora, nudi četiri načina na koji se može podesiti – standardni, aktivni, sportski i elektronski nadzirani. U verzijama s pogonom na sva četiri kotača nova Serija 5 nudi sustav upravljanja na svim kotačima (Integral Active Steering).
Interijer? Nalik na Seriju 7 i u tome nema baš ništa što bi trebalo kritizirati, a kao razliku treba spomenuti središnji stup s 10,25-inčnim zaslonom koji je sad više orijentiran prema vozaču. Jasno, osjetiljivost zaslona na dodir se podrazumijeva.
Baš kao i premium nivo razine opremljenosti iz kojeg treba izdvojiti novi iDrive 6.0 infotainment sustav kojim se može upravljati gestikulacijom i glasom. I to na sasvim uobičajen, prirodan način, a ne samo izdavanjem naredbi. Dodajmo i da će automobil biti dosutpan u M Sport paketu, vizualno dorađenom s 19-colnim kotačim i spuštenim M Sport ovjesom.