Ministri prometa iz Češke, Njemačke, Italije, Poljske, Portugala, Rumunjske, Mađarske i Slovačke sastat će se u ponedjeljak kako bi razgovarali o potencijalnim promjenama predloženih ograničenja emisija iz vozila u EU, piše Reuters.
Češki ministar Martin Kupka na Twitteru je uoči sastanka naveo da je cilj planirani standard EU-a Euro 7 učiniti "prihvatljivim za automobilsku industriju EU-a i njezine kupce", rekao je. Predloženi zakon Euro 7, o kojem će zemlje Europske unije i zakonodavci početi pregovarati kasnije ove godine, postrožio bi ograničenja onečišćujućih tvari štetnih za zdravlje, uključujući dušikove okside.
Dužnosnici EU-a kažu da će ministri vjerojatno također koordinirati svoja stajališta po pitanju teme zabrane prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
"Također ćemo razgovarati o nedavnim zakonodavnim aktima koji snažno utječu na automobilski sektor i buduću pristupačnost individualne mobilnosti u EU", rekao je Kupka.
Zakon o CO2, glavno oruđe EU-a za ubrzavanje prelaska Europe na električna vozila, stavljen je na čekanje ranije ovog mjeseca nakon protivljenja Njemačke u posljednjem trenutku. To je iznenadilo kreatore politike u Bruxellesu i drugim državama članicama, budući da su zemlje EU-a i Europski parlament već postigli dogovor o zakonu prošle godine.
Nijemci žele jasnija jamstva
Njemačka, uz potporu zemalja uključujući Italiju i Češku, želi jasnija jamstva da se novi automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem mogu prodavati i nakon 2035., ako ih pokreću CO2 neutralna goriva.
Te zemlje kažu da je zakon prijetnja europskoj automobilskoj industriji, čiji dijelovi također lobiraju za slabljenje zakona EU-a, koji bi u sadašnjem obliku zapravo onemogućio prodaju novih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine.
Izvršni direktor Porschea Oliver Blume rekao je u ponedjeljak kako smatra da Berlin "poduzima odgovarajuće korake" kako bi osigurao da se e-goriva mogu koristiti u novim automobilima s motorom s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine. "Nema sukoba između elektromobilnosti i e-goriva. Ne znam drugu mogućnost dekarbonizacije automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem", rekao je Blume.