Slavu je ovaj Francuz stekao dvadesetak godina nakon što je uspio izaći živ iz marokanske pustinje i to nakon što je napravio motocikl koristeći samo dijelove svog razbijenog automobila. Te je 1993. godine tada 43-godišnji Leray odlučio upustiti se u avanturu za upravljačem svog Citroëna 2CV, kod nas popularnog Spačeka, koja je pošla po zlu nakon što je sletio s ceste i doživio nesreću te se našao u situaciji koju bi mnogi, očito ne i on sam, prozvali bezizlaznom. Shvativši da pješice neće uspjeti svladati neumoljivost surovog terena Leray, umirovljeni električar, odlučio je iskoristiti ono što je bilo pred njim za izradu funkcionalnog motocikla. Hrane i vode imao je dovoljno za desetak dana koliko je smatrao da će mu dostajati od Tan-Tana do zamišljenog cilja, piše The Vintage News.
Dvanaest dana napornog rada
Nakon što je dobro promislio na kakve bi sve mehaničke probleme mogao naići tijekom rada, Emile je sljedećega jutra i prionuo poslu. Počeo je trgati svoj Citroën čiju je karoseriju koristio kao zaklon od pješčanih oluja, a pozornost je pritom morao posvetiti i vlastitu zdravlju. Velike vrućine i neumoljivost Sunca prevario je na način da je od čarapa napravio duge 'rukave' kako bi zaštitio ruke tijekom napornog i dugotrajnog rada u teškim uvjetima.
Od stražnjeg branika Spačeka napravio je nešto nalik na sjedalo, šasiju je smanjio, a motor i mjenjač brzina smjestio u sredinu kako bi napravio vozilo koristivši se samo osnovnim alatom koje ga je u konačnici i dovelo u sigurnost civilizacije. Ono što ipak najviše zadivljuje je rad na prijenosu pri čemu se Leray borio sa zakonima fizike koji su mu dopuštali samo vožnju unazad. U konačnici je francuski majstor sastavio dvokotač spojivši sve njegove dijelove samo vijcima.
Policija ga spasila i kaznila
Nadao se da će posao zgotoviti u roku tri dana, ali je naporan rad potrajao dvanaest, a kada je sjeo na sastavljeno vozilo pred sobom je još imao pustinju i svega pola litre vode. Nakon dana vožnje pronašla ga je marokanska policija i odvela do najbližeg sela. Potom i novčano kaznila jer dokumenti njegova automobila više nisu odgovarali vozilu na kojem su ga zatekli.
Emile Leray i danas živi u Francuskoj.