Megan R.S. je već stari znanac svih ljubitelja sportskih automobila s pogonom na prednje kotače. Prvi put predstavljen sada već davne 2004. godine predstavljao je vrhunac Renaultove sportske orijentacije i zavist svih susjeda ako ste imali prilike dovesti ga pred svoju zgradu. Iako je naše tržište uvijek pomalo naginjalo manjem bratu (Clio RS), koji je u to vrijeme imao dulju tradiciju, a i bio je nasljednik planetarno popularnog Renaulta GT turbo, Megan R.S. je vrlo brzo našao svoju nišu i obožavatelje. A kad smo kod obožavatelja, novi R.S. za 2018. će ih jednostavno raspametiti.
Ova "nova" vremena za novi Megane R.S. nisu jednostavna. Naime, danas se na tržištu mora nositi s čak osam suparnika, a to su - Honda Civic Type R, Hyundai i30 N, VW Golf GTI, Seat Leon Cupra, Ford Focus ST, Opel Astra OPC, Peugeot 308 GTi i Škoda Octavia RS, a kupce više ne možete zadovoljiti samo s odličnim performansama već sada "izvolijevaju" pa traže i atraktivan dizajn, odličnu unutrašnjost, infotaiment, osigurana barem četiri broja telefona lokalnih ljepotica koje će pasti na čari vašeg automobila i još svašta nešto.
Pa krenimo redom…
Nećete biti nezamijećeni
O vanjštini R.S.-a se već mnogo pisalo tako da je tu ponavljanje bespotrebno. U kratkim crtama, u novom Meganeu R.S. apsolutno nikako ne možete ostati nezamijećeni. Zagasito zlatna bolja (ok nije zlatna već Orange Tonic) i 19-inčni crni kotači, mame poglede ma tko god bio s druge strane. Prošireni blatobrani, prednji i stražnji difuzor, niska silueta i agresivan stražnji kraj jamče da ljubitelji lijepog i agresivnog neće ostati uskraćeni.
Unutrašnjost je ipak mnogo smirenija od vanjštine i zapravo je klasična meganovska oplemenjena s atraktivnim crvenim opšivima na upravljaču i ručici mjenjača, sportskim alcantara sjedalima i aluminijskim nožnim papučicama. Veliki centralno smješteni ekran osjetljiv na dodir s hrpom informacija je već standard u Renaultovim vozilima pa na njega nećemo trošiti riječi. Na stražnjim sjedalima ima mjesta… Koliko? Vjerojatno dovoljno, ali koga briga. Onaj tko kupuje Megan R.S., želi svaki svoj trenutak provesti za njegovim upravljačem, a ne na stražnjim sjedalima.
Odlična pozicija za volanom
OK, atraktivan je izvana, milenijalci će u njemu uživati iznutra, ali idemo sada za ozbiljno. Pozicija za volanom je odlična, dovoljno okomito postavljen upravljač (podesiv prema visini i dubini), omogućuje optimalan kut ruku na upravljaču, dok odlično profilirana sportska sjedala duboko u automobilu pozicioniraju vozača i njegovu stražnjicu. Ruka slobodno pada na ručicu mjenjača, a ako vozite verziju s automatskim mjenjačem, poluge za mijenjanje brzina na upravljaču imaju dobro odmjeren hod i težinu. Možda bi mogle biti mrvicu duže, ali ništa strašno.
A kako se vozi?
Snaga ispod poklopca motora
Novi Megane R.S. je opremljen 1,8-litrenim četverocilindrašem s twin-scroll turbopunjačem, koji razvija 280 KS i 390 Nm, snagu razvija u širokom području između 2000 i 6000 okretaja i do stotke stiže za 5,8 sekundi. U praksi to izgleda ovako. Već prilikom prvog kontakta s gumbom start, motor se budi s relativno grubim i reskim zvukom. Nakon što na infotaiment sustavu nađete opciju gdje se gasi umjetni zvuk u unutrašnjosti (koji dolazi s odličnog Bose audiosustava), zvuk više nije tako gromoglasan, ali je i dalje jasno da se pod haubom krije nešto snažno.
Galerija
Iako na raspolaganju imate nekoliko modova vožnje (Confort, Standard, Perso, Sport i Race) apsolutno nemamo pojma kako izgleda Confort i Standard jer prst sam od sebe vodi na Race. Automobil već od niskih okretaja čupa sumanuto, a boljka zvana "otimanje" upravljača prilikom ubrzanja je ovdje potpuno izliječena. Da, ponovit ću to ponovo, ovaj prednji pogon ne otima volan iz ruku čak ni kada se nalazite na nešto neravnijoj podlozi. Konkurencijo… strepi.
Prilikom ubrzanja promjene brzina su trenutne te je ovo uvjerljivo najbrži i najbolji automatski mjenjač koji smo ikada isprobali u jednom francuskom vozilu. Potpuno nevažno "šaltate" li u višu ili nižu, promjene su trenutne, a zvuk pucanja iz ispušnih cijevi prilikom prebacivanja u nižu je nešto što želite slušati opet i opet.
A sada poslastica.
Potpuna kontrola u svakom trenutku
Megane R.S. je opremljen 4Control sustavom, koji stražnje kotače zakreće u suprotnom smjeru od prednjih. Sustav je funkcionalan do 100 km/h u programu Race i do 60 km/h u Sportu modu. U startu je potrebno malo vremena da se naviknete da vam u zavojima zadnji kraj "bježi", ali kada ga "skužite", sreći nema kraja. Megane tako dobro prolazi zavoje da želite da vožnja nikada ne stane.
Da ne bi bilo zabune, Megane R.S. proklizava, zanosi zadnji kraj na naglom otpuštanju gasa i curi preko nosa (kada pretjerujete) kao i svaki drugi prednji pogon, ali to čini tako, tako dobro. Svaki trenutak je potpuno kontroliran, osjećaj s ceste je fantastičan, a jedina mana bi se mogla uputiti slabijim povratnim informacijama od inače izrazito preciznog električnog servo upravljača. S druge strane, novo konstruirani amortizeri na Meganeu R.S. omogućuju da unatoč neizbježnoj sportskoj tvrdoći ne ostanete bez bubrega na "grbavijim" cestama čime se Megane R.S. (ako vam je to uopće bitno) ujedno i klasificira kao jedan od najudobnijih u klasi.
Konkurencija se mora zabrinuti
Inače, Megane R.S., uz sada već nahvaljeni automatski mjenjač, s dvjema spojkama možete kupiti i s manualcem od šest brzina koji je trenutačno u Cup varijanti opremljen s mehaničkim diferencijalom ograničenog proklizavanja, 10 posto tvrđim ovjesom, te 355-milimetarski Brembo kočionim diskovima.
Treba li se konkurencija zabrinuti? Apsolutno, jer novi Renault Megane R.S. u Hrvatsku stiže u travnju, a cijena bi trebala početi s 35 tisuća eura za standardni model sa šasijom Sport i automatskim mjenjačem (da, doista želite automatski mjenjač u njemu). Cup verzija bi trebala biti oko 2000 eura skuplja dok se Trophy model (s 300 KS) očekuje potkraj godine uz početnu cijenu od 40.000 eura.