Iza Ferrarija je teška i frustrirajuća sezona, sa tek trećim bolidom po brzini u ovogodišnjem prvenstvu, iza Red Bulla i McLarena, i samo jednom jedinom pobjedom Fernanda Alonsa na VN Velike Britanije. Momčad iz Maranella sudjeluje u natjecanju Formule 1 od njenog osnutka 1950. godine, te je osvojila ukupno 16 naslova prvaka svijeta , 216 pobjeda, 205 najboljih startnih pozicija i postavila 227 najbržih krugova.
Ferrari je kao institucija vrlo važan za Formulu 1, ali predsjednik talijanskog proizvođača Luca di Montezemolo, izjavio je u objavi na službenoj internet stranici momčadi da će se Ferrari i dalje natjecati samo ukoliko se promijene pravila. Po njegovom mišljenju, prevelika ovisnost o aerodinamici u Formuli 1 ne odražava se na cestovni dio automobila Ferrarija, odnosno na njihov imidž:
"Formula 1 je još uvijek naš život, ali bez Ferrarija nema Formule 1, kao i što Ferrari ne bi bio isti bez Formule 1", izjavio je Montezemolo, i nastavio:
"Mi imamo mnogo strpljenja, ali postavili smo jasne uvjete da bi naša momčad ostala u natjecanju. Mi se ne natječemo u Formuli 1 samo zbog publiciteta, nego iznad svega znam to donosi uspješno istraživanje u svrhu primjene na sve dijelove naših cestovnih automobila: motora, šasije, mehaničkih komponenti, elektronike, materijala i aerodinamike. Prijenos takvih saznanja posebno je porastao u zadnjih dvadesetak godina", nastavlja predsjednik.
"Ono što nije dobro je to da se 90% učinkovitosti bolida temelji na aerodinamici, a druga negativna stvar je to što je ovo jedini sport u kojem nisu dopuštena testiranja. Mi proizvodimo automobile, ne helikoptere, rakete i avione. Naravno da se ne smijemo vraćati u prošlost, ali sada nismo u mogućnosti pružiti priliku mladim vozačima u Ferrarijevoj vozačkoj akademiji jer nisu dopuštena testiranja."
Montezemolo je između ostalog ponovio njegovu želju da se dopusti snabdijevanje drugih momčadi njihovim bolidima, komentiravši pri tome odluku Komisije Formule 1 o tome koji dio tehnologije smiju ili ne smiju prepustiti drugim momčadima:
"Konačno, tu je pitanje trećeg bolida, mi tu ideju ne podržavamo ne zbog samih sebe već zbog sporta općenito. Naše mišljenje je da bi se povećalo zanimanje gledatelja kada bi na stazi bilo više konkurentnih bolida, a ne onih koji kasne nekoliko sekundi po krugu, a takve vodeći prestignu za cijeli krug u ranoj fazi utrke. Kao primjer ću vam navesti 1961. godinu kada je Giancarlo Baghetti pobijedio na VN Francuske u privatnom Ferrariju. O tome se radi, bilo bi lijepo da kroz nekoliko godina vidite naš bolid u američkom, kineskom ili timu iz Abu Dhabija", mišljenja je Montezemolo.
Zaključio je kako je moguće da Ferrari napusti Formulu 1 ukoliko se pravila ne promijene:
"Mi ćemo se držati svojih načela u najboljoj namjeri, ali budimo iskreni, za one koji prihvate našu odluku sve će biti dobro, a oni drugi će morati prihvatiti da je to naše stajalište. Ukoliko Formula 1 još uvijek želi Ferrari u svojim natjecanjima, moraju se promijeniti pravila i dopustiti istraživanje, uz, naravno, nadziranje troškova. Mi u Formuli 1 nismo sponzori već konstruktori", završio je predsjednik Ferrarija.