Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Riječ nutricionistice

I ti jedeš samo bjelanjak od jaja, a žumanjak bacaš? Možda bi ti ova fotka mogla promijeniti mišljenje

Izbacivanjem žumanjka ne gubimo samo masti, već i hrpu korisnih sastojaka i vitamina

Sigurno ti je jako dobro poznat onaj trend jedenja isključivo bjelanjaka iz jaja jer je netko, eto, odlučio da je to tako zdravije, pa ga je onda netko odlučio slijediti i tako je sve krenulo. No, brojni nutricionisti već su pokušavali objasniti kako izbacivanje žumanjka iz jaja zapravo i nema neke prevelike koristi, već time mnogo više gubimo nego što dobivamo.

Tako se na ovaj trend fotografijom koju je objavila na Instagramu nedavno osvrnula i nutricionistica Jo Hollington, a na fotki koju je objavila napravila je vrlo jednostavnu usporedbu – što naše tijelo dobiva od jednog bjelanjka, a što dobiva od cijelog jaja, sa žumanjkom.

Tako od obroka koji se sastoji isključivo od jednog bjelanjka (i sadrži 17 kalorija) dobivamo; 0,2 grama ugljikohidrata, 3,6 grama proteina, nula grama masti i nešto kalija. Od obroka koji se sastoji od jednog cijelog jaja (i sadrži 78 kalorija), s druge strane, dobivamo; 0,6 grama ugljikohidrata, 6 grama proteina i 5 grama masti.

Malo više masti, ali i hrpa korisnih sastojaka

View this post on Instagram

Lots of clients ask whether they should just eat the white, or the whole egg? 🍳 as you can see, the yolk is the main source of fat (and cholesterol), however it is the source of most of the nutrition. I would always suggest eating the whole egg 🍳. For the general population I would suggest that you don’t eat more that 2 eggs a day and I would suggest you don’t eat eggs every day of the week. . . . Some people’s protein requirements are quite high (or they need to eat a lot more protein to achieve a nutritional goal such as muscle gain) and in that case I would sometimes suggest an extra egg white or two could be added to an omelette for example. As it’s a good way to add nearly pure protein without adding any more fat. 💛 #nutritionme

A post shared by Jo Hollington | Dietitian MSc (@nutritionme_uk) on

Ljudi žumanjke najčešće izbjegavaju upravo zbog navedenih masnoća i kolesterola koji se u njima nalaze, ali u žumanjcima se isto tako nalazi i tona korisnih sastojaka koje je na fotografiji navela Hollington, a to su još; vitamin D, magnezij, kalcij, željezo, vitamin A, vitamin B6, vitamin B12 i kalij.

Ako te i dalje brine kolesterol, preporučena dnevna količina je 300 mg, a, primjerice, jedno cijelo veliko jaje sadrži 211 mg kolesterola, piše Pop Sugar. Dakle, jaje na dan je itekako poželjno, objasnila je Hollington. Naravno, pritom treba biti oprezan sa svim ostalim namirnicama koje ga sadrže – od mesa, sira i ostalih mliječnih proizvoda – ali ako se hraniš zdravo i raznoliko, sigurno već, barem otprilike, imaš posložene sve dnevne obroke i znaš koliko čega njima točno unosiš.

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr