Donosimo ekskluzivni ulomak iz nove, otkačene knjige 'Kako bit hipster'

Image
Foto: Borko Vukosav

Što su i tko su hipsteri? Kako postati respektabilnim članom te grupacije koja svoje tajne skriva kao zmija noge?

4.4.2018.
14:00
Borko Vukosav
VOYO logo

Pavle Svirac, poznat pod imenom Književna Groupie, u svojoj novoj knjizi ulazi dublje u neobičan svijet moderne Hrvatske, svojim pronicljivim okom analizirajući aktualna događanja (jer hipster uvijek mora biti moderan, vladati trenutkom!) te kompasom svog britkog uma navigira opasnim vodama hermetički zatvorene hrvatske intelektualne elite.

Autor se potpuno ogoljuje

Image
Foto: Egmont
Image
Foto: Egmont

Književnu Groupie ili mrze ili obožavaju, a oni koji su se u knjizi pronašli, imaju razloga i veseliti se i strepiti: stvarnim likovima Svirac poklanja petrarkističko udivljenje, da bi im suptilnim mehanizmom satiričnog obrata odmah potom reducirao pripisanu važnost. Književna Groupie pritom to ne čini sa zluradim cinizmom, nego s poštenom dozom dobrodušnosti, stavljajući samoga sebe na prvu liniju satiričnih udara. Svirac, kako je poznato njegovim čitateljima, spremno ogoljuje svoje neglamurozne podbačaje, intelektualne, socijalne i (osobito) ljubavne, izlažući se ironiji kao kamikaza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Priča provincijalca iz Đakova

'Kako bit hipster' živopisna je satira hrvatskog kulturno-političkog života dvijetisućitih koja prati urnebesan put provincijalca iz Đakova u želji da se uklopi u zagrebačku hipstersku, kulturnjačku i političku scenu. Da bi u tome uspio, spreman je podnijeti i najteža poniženja. Ali sa svakim novim poniženjem rađa se i gorčina koju autor, kao sipa crnilo, štrca po papiru. Svoje poraze, ali i poneku malu pobjedu koja mu daje snage da nastavi, uobličava u epizode nakon kojih se čitatelj osjeća kao kad jede fast-food – nikako se ne može zasititi, uvijek traži još pa još. S jednom prednošću – ova knjiga ne deblja, nego nabildava samopouzdanjem. Jer ako Svirac može uspjeti u životu, svi možemo.

Izdavač Egmont, koji knjigu objavljuje sredinom travnja u sklopu svoje biblioteke Puls, omogućio nam je ekskluzivni pogled u tekst ove urnebesne i inteligentne avanture. Ulomak iz knjige pročitajte na linku niže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bit hipster

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo