ZEMLJA IZLAZEĆEG SEKSIZMA: /

U bizarnoj japanskoj reklami djevojka se utovi i pretvori u jegulju

Image

Grad u Japanu je bio prisiljen povući online promotivni video namijenjen poticanju lokalne industrije jegulja nakon kritika da ponižava žene.

27.9.2016.
12:39
VOYO logo

Dvije minute videa, uz nježnu klavirsku glazbenu podlogu, prikazuje tinejdžericu u crnom kupaćem kostimu na bazenu koja traži da je se nahrani, piše Guardian.

Zatim je vidimo kako sjedi na bazenu pa malo vrti hula hoop, prije nego u reklami dođe do bizarnog preokreta. Nakon što je očito godinu dana provela toveći se i ruke su joj u međuvremenu postale skliske, ona dobaci živahno "zbogom!", zaroni u bazen i pretvori se u jegulju koja otpliva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

ZEMLJA IZLAZEĆE BIZARNOSTI: Dragi Japan... Što reći? Koju poruku poslati?

Image

ZEMLJA IZLAZEĆE BIZARNOSTI: Dragi Japan... Što reći? Koju poruku poslati?

Čitavo vrijeme muški narator opisuje kako je obećao da će učiniti sve što može kako bi je njegovao. "Hranio sam svoju ukusnu hranu sve dok nije bila sita, i dopustio sam joj da puno spava", govori.

Nekoliko sekundi kasnije gledatelji su prebačeni u krupni plan jegulje koja cvrči na roštilju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vrlo smo pažljivi u uzgoju naših jegulja", kaže pripovjedač.

Reklama se munjevito proširila internetom prije nego ju je grad Shibushi smješten na otoku Kyushu povukao.

Korisnici društvenih medija su reklamu opisali kao "perverznu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To me podsjeća na djevojku koja je oteta i zaključana... to su umišljanja nekog pervertita", piše jedan korisnik Twittera. Drugi poziva lokalne vlasti da "skinu ovaj seksistički video".

11 japanskih običaja koji šokiraju svakog stranog putnika

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grad je uredno povukao oglas, ali je istaknuo da je bio namijenjen samo za isticanje predanosti održivom uzgoju jegulja zbog dokaza da je ta vrsta ugrožena uslijed prekomjernog izlova.

"Svjesni samo da su neki ljudi nogli bili uvrijeđeni", izjavio je jedan dužnosnik za AFP. "Samo smo htjeli napraviti video koji jednostavno objašnjava da je grad poznat po uzgoju jegulja".

Meg, Britanac Dan i 'ljepotice s mozgom'

Prošle godine je objavljeno nekoliko reklamnih kampanja zbog kojih su korisnici interneta vršili pritisak na lokalne vlasti i tvrtke da ih uklone, što je sve skupa dodatno naglasilo seksizam kojeg u Japanu ne nedostaje.

Image
NOVA LUDOST IZ JAPANA: /

Prestravili ljude pravim dizalom bez dna

Grad Shima, koji je bio domaćin ovogodišnjem summitu G7, našao se na udaru zbog ženskih maskota za koje su mnogi rekli da su seksističke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Animirani lik Meg, kreiran po uzoru na članove lokalne zajednice Ama - ženske ronioce koji izranjaju petrova uha, alge i druge morske plodove bez upotrebe boca za disanje.

Neke od tih žena su tvrdile da Meg, "17-godišnja djevojka velikih grudi i srnećih okica" ponižava njihovu profesiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Borba" protiv seksizma je eskalirala nakon što se pojavila online reklama za prevoditeljski uređaj u kojem Britanac Dan, naoružan gadgetom, pokušava nagovoriti naizgled slučajne prolaznice – za koje je tvrtka kasnije inzistirala da su plaćene glumice – da ga poljube, jer da je to u Britaniji .

Početkom ovog tjedna pokrenuta je tužba protiv gradonačelnika grada na zapadu Japana zbog pamfleta o odgoju djece koji je sav sačinjen od krutih seksističkih stereotipa. Jedan od 12 savjeta o odgoju djece iz pamfleta potiče dječake da "odgovaraju veselo", dok se djevojčicama sugerira da "odgovoravaju pristojno".

Ranije je HIS, glavna japanska turistička agencija, morala otkazati promotivnu kampanju koja je pozivala putnike da sjednu pored "ljepotica" s prestižnog Sveučilišta Tokyo i slušaju "zabavane" razgovore o njihovom području interesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo