Dok u Rijeci i Puli strepe za posao u škveru splitsko brodogradilište dovršava jedan od najskupljih projekata u svojoj novijoj povijesti - najveći jedrenjak na svijetu.
Zadivljujuće plovilo duže je od 160 metara s površinom jedara od nevjerojatnih 6.300 četvornih metara.
Na navozima splitskog Škvera niknuo je doista poseban brod, veličinom, ali i namjenom, potpuno drukčiji od drugih.
"Brod koji je napravljen po uzoru na stare jedrenjake koji su bili uglavnom teretni brodovi. Mi smo to pretvorili u putnički brod sa svim komforom i sa svim luksuzom", kaže direktor projekta Radovan Nečinević.
Pa će putnici uživati u tri bazena, biblioteci, salonu i svemu što inače krasi samo luksuzne kruzere, a poseban će doživljaj biti jarboli od kojih će najveći biti viši i od zvonika Svetog Duje.
"Sama činjenica da su jarboli i križevi i palubna oprema teški 220 tona govori o složenosti i kompliciranom procesu izrade ovih jarbola", pojašnjava Dalibor Komatina, menadžer projekta jarbola.
Brod će, prema procjeni naručitelja, najveći dio vremena ploviti na pogon vjetra, a bit će opremljen i za jedrenje polarnim morima.
Iako sada ne izgleda tako, kroz samo nekoliko mjeseci ovim će hodnicima hodati putnici, a upravo su ljudi koji grade brodove za putnike koji ovo mogu priuštiti željeni budući klijenti Brodosplita.
Jer su, tvrde, odavno shvatili kako zbog nemilosrdne konkurencije s istoka moraju biti kreativni.
"Program izgradnje putničkih brodova male i srednje veličine je niša u kojoj se Brodosplit polako, ali sigurno pozicionira na svjetskom tržištu", ističe glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić.
Radnici su sretni i ponosni. A bitno je i da su radnici nasmijani jer im plaća ne kasni ni dana.