Hrvatski digitalni vrtovi Gruntek iz godine u godinu privlače sve veći broj građana koji žele vlastito domaće povrće. No, osim novih korisnika, ovi vrtovi dobili su i sasvim neočekivanog investitora, najpoznatijeg hrvatskog inovatora Matu Rimca.
Vlasniku superbrzih električnih automobila ovo je prva investicija u neki agro-projekt, a u njega k tome ulazi privatno. Kako se odlučio na to, doznao je Matija Mlinarić.
Ova snimka dronom pokazuje 7 hektara na kojem se nalaze vrtovi 400 osoba, ili točnije rečeno korisnika digitalnih vrtova Gruntek koji ne moraju nogom kročiti u svoj vrt, a u njemu će izrasti povrće po njihovoj želji. Jedna od vrtlarica budućnosti je Ines Halaš iz Čazme koja svakih nekoliko dana u aplikaciji provjera stanje u vrtu:
"Svaki tjedan dobijemo svježe povrće, ekološki je uzgojeno, nije špricano s ničim, svježe je, što je najbitnije, i dođe nam na kućnu adresu."
Ovaj projekt koji potiče urbano stanovništvo na nabavu organskog povrća izravno od proizvođača, bez posrednika i stvaranja otpada, korak je bliže stvaranju zelenije i održivije budućnosti. Način funkcioniranja i cilj Grunteka bili su dovoljni da u njega investira i Mate Rimac.
Inovator Mate Rimac: "Ja općenito želim pomoći sa svojim iskustvom, kontaktima, kapitalom gdje god mogu firmama iz Hrvatske ili iz regije koje imaju potencijal postati globalne, koje imaju zanimljiv proizvod ili ideju koju mogu proširiti, ne samo lokalno nego globalno i oni koji stvaraju vrijednost, imaju potencijal stvarati radna mjesta. Zato sam se odlučio uložiti u Gruntek, ali ovo definitivno neće biti zadnje u koje ulažem privatno."
Dugoročno, plan je da Gruntek zaživi i u inozemstvu. Osnivač i direktor Tino Prosenik tvrdi da Rimca nije trebalo puno nagovarati te je brzo došlo do suradnje:
"On je želio biti dio Grunteka i svojom investicijom nam je pomogao da i mi dođemo korak bliže svojim ciljevima. Mate i ja imamo ovako slične poglede na održivost i kad sam ga upoznao s projektom, stvarno je bio oduševljen i želio se pridružiti, nadam se da ćemo još kojeg vizionara privući."
Korisnici ovih vrtova mogu birati hoće li imati privatni vrt ili koristiti zajednički, a iz njega u sezoni tjedno dobivaju u prosjeku 10 kilograma povrća. Berba je sada na vrhuncu, beru se rajčice, paprike, krastavaca, lubenica i tikvice.
Tehnolog u proizvodnji Krunoslav Kovačić: "Ova proizvodnja je nešto najbliže onome kao što su nekada radile naše bake. Mislim da ne možete na tržištu proizvod koji je bliže tome, po tome smo mi posebni."
Korisnici digitalnih vrtova biraju kod sadnje između 20 različitih kultura, a vrtlar budućnosti može se postati već za 300-tinjak kuna.