Magnetići i šalice vrhunac dubrovačke ponude / Provjerili smo zašto su kineski suveniri preplavili Stradun i nudi li se nešto domaće

Dosta su kuna ostavili turisti u suvenirnicama u Dubrovniku - ali s ljetovanja u Hrvatskoj kući nose magnete i šalice Made in China. I to uglavnom s motivom Igara prijestolja

30.8.2016.
23:00
VOYO logo

Iz godine u godinu suvenirnice u Dubrovniku bujaju, trenutno ih je 120 u Gradu, a za usporedbu - nema niti jedne trgovine sa tehničkom opremom ili alatom. Dakle ,isplati se imati suvenirnicu.

Majice, privjesci, magneti i još magneta.., 90 posto njih "From Dubrovnik with love - Made in China".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Magnet, primjerice, košta 23 kune, a minimalan najam na Stardunu je 50 tisuća kuna, pa sami izračunajte koliko ih se mjesečno treba prodat za taj najam.

No, najam se da podmiri jer turisti ih obožavaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Armani po dubrovačkom zakonu ponude i potražnje protiv  kineskog magneta šanse nema.., na kraj mu ne mogu  ni gradski oci - kažu,  90 posto iznajmljenih prostora privatno je vlasništvo pa oni ne mogu ništa.

"Ne možemo ni na koji način uvjetovati vlasnicima, kome će i na koji način iznajmiti svoj poslovni prostor. Defacto sve ovo na Stradunu mogu biti pekare, suvenirnice, kafići ili restorani", kazao je Željko Raguž, zamjenik dubrovačkog gradonačelnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motiv Dubrovnika lagano rat gubi i sa zvijezdama i za prijestolje.

Magnet turistima u jednoj od suvenirnica  je super poznato prijestolje iz 'Igara prijestolja', ali da biste se slikali u njemu morate nešto kupiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No vole turisti i manjince, u ovom slučaju autohtone suvenire... još i više kad im pred očima nastaju. 

"Poanta takvog dućana je pokazati ljudima cijeli proces od obrade sirovine  do završnog materijala koji načinjen od autohtonog koralja iz jadranskog mora", kaže Nikola Mučić, izrađivač nakita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autohtoni suvenir je skuplji, stoga u suvenirnicama i rjeđi. Bujanje novih „Kineza“ je neminovno.

Nažalost dok se ne usvoji plan upravljanja samom povijesnom jezgrom  gdje će se napokon nadamo se definirati koliko restorana, koliko suvenirnica, koliko nekih drugih objekata može biti.

"Naravno da grad ima polugu za spriječavanje toga, no ako se donese taj plan", poručio je Željko Raguž, zamjenik dubrovačkog gradonačelnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A do tada će - čini se – made in China dominirati Dubrovnikom. 

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo