Iz godine u godinu suvenirnice u Dubrovniku bujaju, trenutno ih je 120 u Gradu, a za usporedbu - nema niti jedne trgovine sa tehničkom opremom ili alatom. Dakle ,isplati se imati suvenirnicu.
Majice, privjesci, magneti i još magneta.., 90 posto njih "From Dubrovnik with love - Made in China".
Magnet, primjerice, košta 23 kune, a minimalan najam na Stardunu je 50 tisuća kuna, pa sami izračunajte koliko ih se mjesečno treba prodat za taj najam.
No, najam se da podmiri jer turisti ih obožavaju.
Armani po dubrovačkom zakonu ponude i potražnje protiv kineskog magneta šanse nema.., na kraj mu ne mogu ni gradski oci - kažu, 90 posto iznajmljenih prostora privatno je vlasništvo pa oni ne mogu ništa.
"Ne možemo ni na koji način uvjetovati vlasnicima, kome će i na koji način iznajmiti svoj poslovni prostor. Defacto sve ovo na Stradunu mogu biti pekare, suvenirnice, kafići ili restorani", kazao je Željko Raguž, zamjenik dubrovačkog gradonačelnika.
Motiv Dubrovnika lagano rat gubi i sa zvijezdama i za prijestolje.
Magnet turistima u jednoj od suvenirnica je super poznato prijestolje iz 'Igara prijestolja', ali da biste se slikali u njemu morate nešto kupiti.
No vole turisti i manjince, u ovom slučaju autohtone suvenire... još i više kad im pred očima nastaju.
"Poanta takvog dućana je pokazati ljudima cijeli proces od obrade sirovine do završnog materijala koji načinjen od autohtonog koralja iz jadranskog mora", kaže Nikola Mučić, izrađivač nakita.
Autohtoni suvenir je skuplji, stoga u suvenirnicama i rjeđi. Bujanje novih „Kineza“ je neminovno.
Nažalost dok se ne usvoji plan upravljanja samom povijesnom
jezgrom gdje će se napokon nadamo se definirati koliko
restorana, koliko suvenirnica, koliko nekih drugih objekata može
biti.
"Naravno da grad ima polugu za spriječavanje toga, no ako se
donese taj plan", poručio je Željko Raguž,
zamjenik dubrovačkog gradonačelnika.
A do tada će - čini se – made in China dominirati Dubrovnikom.