Tim europskih znanstvenika usporedio je kupovne navike švedskih muškaraca i žena te usporedio ukupni utjecaj njihovih izbora u kupovini na klimu.
Iako su muškarci potrošili samo dva posto više novca žena, šoping odabiri i ponašanje muškaraca uzrokovali su 16 posto veću emisiju ugljika od žena, prema istraživanju objavljenom u Journal for Industrial Ecology.
Muškarci su trošili više novca na automobile
Čini se da se na globalnoj razini događaju isti trendovi, sugerirajući da postoji primjetna spolna razlika u mjeri u kojoj ljudi oštećuju svijet oko sebe.
"Muškarci bi doista mogli učiti iz ženskih potrošačkih navika jer proizvode značajno manje emisije ugljika unatoč sličnoj potrošnji", rekla je za CNN vodeća autorica studije Annika Carlsson-Kanyama.
Najveća razlika u potrošnji je bila činjenica da su muškarci trošili više novca na automobile, a samim time i na benzin, od žena, koje su više putovale vlakom.
Također su otkrili da muškarc jedu više mesa koje utječe na dodatne emisije ugljika, što je rodna prehrambena sklonost za koju prethodna istraživanja ukazuju da postoji u cijelom svijetu.
"Muški identitet postao je jako povezan s potrošnjom fosilnih goriva i odbijanjem održive dijete (dijete s manje ili bez unosa mesnih proizvoda)", rekla je za CNN znanstvenica Asmae Ourkiya, koja nije radila na ovom istraživanju.
Razgovor o takvim spolnim razlikama može dovesti do nelagode, primijetila je Carlsson-Kanyama. Nitko ne voli čuti da je njihov način života dio problema, ali propustiti uočiti muške navike koje značajno utječu na okoliš značilo bi da osobe koje donose političke odluke propuštaju priliku za djelovanje.
"Politike, na primjer prijevoz, trebale bi biti usmjerene na muškarce kako bi ih obeshrabrile da troše toliko na gorivo, da toliko koriste automobile", rekla je Carlsson-Kanyama. "Bitno je da vlade u svojim porukama objasne muškarcima koliko emisije ugljika uzrokuju njihovi izdaci", dodala je.