'Tjelesna pozitivnost' /

Lažno prihvaćanje debljine stvara veću nesigurnost kod mladih: 'Kad je svaka cura savršena na društvenim mrežama, nastaje problem'

Image
Foto: Screenshot/Instagram

Na društvenim mrežama, na televiziji i u časopisima ćete još uvijek mahom vidjeti "samo savršenstvo"

16.1.2021.
20:20
Screenshot/Instagram
VOYO logo

Svaka ženska osoba na društvenim mrežama je zapanjujuće lijepa. Savršenih proporcija, tijela u obliku pješčanog sata, prčastog nosića, velikih očiju, uvijek dotjeranih s dugom, svilenom kosom.

Iako mladi diljem svijeta znaju da je većina fotografija takvih djevojaka (i muškaraca) varka, da je riječ o tisuću i jednom filteru, algoritmima i pozi koju "model" zauzme, i dalje stvaraju veliku nesigurnost u očima onih koji tek odrastaju i koji se smatraju manje vrijednima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Činjenica da "dotična u stvarnosti ne izgleda tako" svima je jasna, ali ne pomaže. I dalje mlade djevojke žele izgledati baš poput nje - savršeno. Jedno je, smatraju stručnjaci, uspoređivati se s onom jednom najljepšom curom u školi, a drugo je kad upalite mobitel i svaka je baš to - najljepša cura u školi.  

Image
jedinstven problem /

Mogao bi se domoći milijuna dolara, samo kad bi se sjetio lozinke: Programer ima još 2 šanse postati bogataš

Image
jedinstven problem /

Mogao bi se domoći milijuna dolara, samo kad bi se sjetio lozinke: Programer ima još 2 šanse postati bogataš

Paradoks prihvaćanja

Na društvenim mrežama često možemo vidjeti da baš te, savršene, djevojke prihvaćaju žene svih veličina i proporcija, dižu svijest o tome kako je odlično imati 30 kila viška dok mućkaju niskokalorični smoothie, piše Vox. Ta "tjelesna pozitivnost" je možda jedna od najvećih laži modernog stoljeća. Naš svijet je, uz sav trud, neprijateljski raspoložen prema debljim ljudima.  Problem je u tome što se ti bitni razgovori za dizanje svijesti uglavnom odvijaju na društvenim mrežama, platformama koje su se u prošlosti pokazale neozbiljnim za dubokoumne teme. Ipak, bili su vodeće platforme svake revolucije.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Studija 2020. provedena nad djevojkama preddiplomskih studija pokazala je kako ih je većina nezadovoljna svojim tijelom nakon što su se uspoređivale s "news feedom" Instagrama i Facebooka.  Iako je TikTok još uvijek premlad da bi bio predmet kakve studije, anegdotski učinci na sliku tijela njegovih korisnika bili su, prema nekim izvještajima, ozbiljni. Ovog ljeta NBC News razgovarao je sa sedam žena u dobi od oko 20  godina koje su rekle da ih je sadržaj koji su pogledali u aplikaciji "gurnuo da se više priklone prehrani i režimu vježbanja u opasnoj mjeri". Svih sedam je reklo kako su bile relativno zadovoljne svojim tijelom, sve dok im svako malo nisu iskakali heshtagovi vezani uz fitness.

Početkom prošlog desetljeća sve je više kompanija, poput Dovea, odlučilo u svoje reklame uključivati žene svih veličina. Časopisi u jednom trenutku nisu imali smo mršavice - za to je najbolji primjer raznolikosti plus-size mofel Ashley Graham na naslovnici Voguea:

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/76fuKwsrbfXCu_cCv_6pzto8YV4=/0x0:568x735/920x0/filters:focal(0x0:568x735):format(webp):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22230389/Screen_Shot_2021_01_12_at_12.08.18_PM.png

Lažna "tjelesna pozitivnost"

Jesu li ovakav performativni aktivizam i veća "dostupnost" i promocija većih tijela učinili da se neki ljudi osjećaju bolje? Sigurno. Ali gotovo čim je pojam "tjelesna pozitivnost" postao mainstream, njegovi neuspjesi već su bili očigledni, barem onima koji su ih ozbiljno shvatili. Kao prvo, pojam je bio odvojen od svog izvornog konteksta. Pozitivnost tijela bio je samo jedan dio radikalnog aktivističkog pokreta koji je započeo krajem 1960-ih.Kao što je Amanda Mull napisala u svom članku "Pozitivnost tijela je prevara" za Vox:

"Nitko ne obraća pažnju na ono - zašto bi itko mrzio svoje tijelo? Nema inherentne nesreće ni za ženstvenost, ni za debljinu, ni za bijelce, ni za crnce, ni za bilo što drugo što su standardi ljepote već dugo tretirali kao problem. Uvjeti pod kojima se gnušamo socijalno su konstruirani, ali u praktičnom smislu vrlo su stvarni".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problem je inzistiranje na tome da jedino što debele ljude deblja jest njihov vlastiti nedostatak volje, kada je 60 godina medicinskih istraživanja pokazalo da prehrana gotovo kategorički ne djeluje kod mnogih. Od početka pandemije mnogi su nakupili kilograme, a tome rijetko tko govori. Nije problem debljina o kojoj svi pričaju - bilo bi bolje obratiti pozornost na tjeskobu i depresiju sveprisutniju u ovim teškim vremenima. Iako ćete vidjeti pregršt sadržaja na društvenim mrežama koji ohrabruju "deblja" tijela, "thick" žene i prihvaćaju svaki postotak masti na tijelu, još uvijek ćete češće vidjeti ono "fitness savršenstvo".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike