Chris Clark, američki poduzetnik, postao je poznat po prodaji domene pizza.com za vrtoglavu cijenu od 2,6 milijuna eura. Ova nevjerojatna priča o uspjehu započela je još 1994. godine kada je Clark kupio domenu za svega 18 eura, ne sluteći da će mu ona jednog dana donijeti bogatstvo.
Početak priče
Clark je 1994. godine vodio konzultantsku tvrtku i nadao se da će kupnjom domene pizza.com privući neku pizzeriju kao klijenta. Međutim, to se nije dogodilo i domena je godinama stajala neiskorištena.
Svake godine plaćao je oko 18 eura za obnavljanje registracije domene i nije razmišljao previše o njoj.
Tek 2008. godine, nakon što je čuo da je domena vodka.com prodana za tri milijuna eura, shvatio je potencijal svoje domene pizza.com. Odlučio ju je staviti na aukciju kako bi vidio koliko bi mogla vrijediti.
Nevjerojatan rezultat aukcije
Aukcija je započela 27. ožujka 2008. godine s početnom cijenom od 75 eura. Već sljedećeg jutra cijena je skočila na 375.000 eura, a do kraja aukcije dosegla je nevjerojatnih 2,6 milijuna eura.
Clark je bio šokiran rezultatom: "To je ludost, jednostavno ludost. Taj iznos će definitivno značajno promijeniti moj život."
Značaj ove prodaje
Prodaja domene pizza.com za 2,6 milijuna eura bila je jedna od najvećih prodaja domena u povijesti interneta. Ova transakcija pokazala je koliko vrijedne mogu biti generičke domene koje pokrivaju popularne pojmove ili industrije.
Razvoj tržišta domena
Od prodaje pizza.com, tržište domena nastavilo je rasti. Prema podacima s DNJournal.com, neke od najskupljih prodanih domena uključuju:
- CarInsurance.com - 37,5 milijuna eura
- Insurance.com - 26,7 milijuna eura
- VacationRentals.com - 26,3 milijuna eura
Budućnost industrije domena
Stručnjaci predviđaju da će vrijednost premium domena nastaviti rasti, posebno onih koje pokrivaju velike industrije ili popularne pojmove. Međutim, s pojavom novih top-level domena, tržište postaje sve složenije i konkurentnije.
Clarkovo nasljeđe
Iako je Chris Clark postao poznat po prodaji pizza.com, nastavio je raditi u tehnološkoj industriji. Njegova priča često se citira kao primjer potencijala koji leži u naizgled bezvrijednim domenama.
Zanimljivo je da prodaja domene pizza.com nije imala značajan utjecaj na samu industriju pizze. Veliki lanci poput Domino's i Pizza Hut već su imali svoje etablirane online platforme.
Savjeti za vlasnike domena
Za one koji posjeduju domene, Clarkova priča nudi nekoliko važnih lekcija:
- Budite strpljivi - vrijedne domene mogu trebati godine da dosegnu svoj puni potencijal.
- Pratite tržište - budite svjesni trendova i cijena sličnih domena.
- Razmislite o razvoju - ponekad razvijanje domene može biti profitabilnije od čekanja na prodaju.