Reutersov institut / Istraživanje dokazalo da društvene mreže postaju sve važniji izvor vijesti

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Ljudi sve više koriste društvene mreže kao izvor vijesti, a sve manje tradicionalne, tiskane medije, stoji u godišnjem izvještaju Reutersovog instituta

11.4.2017.
14:27
Thinkstockphotos.com
VOYO logo

Ljudi sve više koriste društvene mreže kao izvor vijesti, a sve manje tradicionalne, tiskane medije, stoji u godišnjem izvještaju Reutersovog instituta za studij novinarstva o digitalnim vijestima za 2016. godinu koje je objavilo Hrvatsko novinarsko društvo (HND).

Studija pokazuje da se povećava broj onih koji čitaju isključivo digitalizirane vijesti, te da je Facebook za gotovo polovicu ispitanika (44 posto) najvažniji medij za traženje, čitanje, gledanje i prosljeđivanje vijesti. Potvrđuje također da su televizijske i online vijesti u većini zemalja najčešće posjećivane i da je znatno opao broj ljudi koji čitaju vijesti u tiskanim medijima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje je tijekom 2016. provela udruga YouGov putem online upitnika u 26 zemalja svijeta.

Tako je 51 posto ispitanih izjavilo da društvene medije kao izvor informacija koristi svaki tjedan, a europski prosjek je (17 zemalja) 46 posto. Društvene medije kao glavni izvor vijesti u EU  koristi 10 posto ispitanika, a najviše u Grčkoj, njih 27 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U većini istraženih zemalja vijesti se najviše čitaju na tzv. pametnim telefonima (53 posto), dok je korištenje kompjutora u tu svrhu u padu, a rast tableta usporen. Taj je trend posebno istaknut u  u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje se 70 posto sadržaja BBC-a prati preko mobilnih uređaja. 

Studija također pokazuje velike razlike u razini povjerenja u vijesti i dok je u zemljama Zapadne Europe i skandinavskim zemljama ono na relativno visokoj razini, u južnoeuropskim zemljama je niže. Primjerice u Grčkoj iznosi samo 20 posto. Podaci su pokazali i da se posvuda više vjeruje brendu vijesti nego novinarima, osim u Francuskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je i da se više povjerenja iskazuju prema kompjutorskim algoritmima nego izboru urednika.

Ovi rezultati, naglašeno je u izvješću, značajno utječu na poslovne modele izdavača koji zbog rasta društvenih medija gube nadzor nad distribucijom i prihodom od oglašavanja. Problem je i porast broja onih koji blokiraju reklamiranje na svojim uređajima (38 posto u Poljskoj, 36 posto u Grčkoj, 30 posto u Francuskoj).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O rezultatima  istraživanja o digitalnim vijestima raspravljat će se 30. svibnja u Bruxellesu na skupu Europske federacije novinara  i zaklade Friedrich Naumann Stiftung pod nazivom „Dobro novinarstvo za informirano društvo: inovacije i financije", navodi se u priopćenju.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo